Renegade 600 sdi -08 köpråd

A

axelsson_vpg

Hejsan,

Skulle egentligen kollat en Iq 600se rr idag i kalix, den var risig som fan. Den skippar jag. Men vad tror ni om en renegade 600 sdi -08a då?

XP chassit kom ju -08a, barnsjukdommar?

Låt höra!

Mvh!

A

axelsson_vpg

Inga svar! De tar jag som att dom är felfria och helt perfekta! Hehe!

Malgomaj

Välkänd medlem
13 apr 2009
625
0
16
Hammarby
Det var drivaxeln som var dålig på 2008 men det är åtgärdat på garanti. Tankmätaren kommer att visa fel och det är inte mkt att göra åt. Gäller alla xp. Motorn är en pärla. Går fint och ruggigt billigt.
Originalremspännaren i plast måste bytas till en 2009 i alu. Billigt. Om man drar oljelocket för hårt kommer det att läcka. Går att fixa med en alu. cylinder som trycks in i öppningen av oljebehållaren. Styrhöjaren är lite för låg för ståuppkörning och dynan för låg och hård. Köp till 16,5cm höjare och 2009 dynstoppning eller ännu hellre en xrs dyna från 2010. Den är smalare och högre.
Jag hade en 2008 mxz och den var helt grym.

Baltazar79

Välkänd medlem
25 jan 2010
488
0
16
Örnsköldsvik
Tjena!

Jag har just en sån här maskin som jag kört förra säsongen. Mycket trevlig maskin enligt mig. Går som andra sagt bra och billigt. Det sitter en 44as matta på min och är nerdrevad 2 kugg. Tar sig fram riktigt bra i lössnö.

Jag skruvade bort krängningshämnaren på min så den går att lägga ner lättare och då blev den mycket mer lättmanövrerad.

A

axelsson_vpg

Jag var och handlade en idag.. Nu längtar man till snön så man får prova den lite... :)