renegade 600 h.o?

Juhan

Välkänd medlem
1 jan 2000
376
0
16
Luleå Sverige
hej nån som har en renegade 600? kan ni berätta lite om den , är dämpningen bra? vad drar den ? bra efter led? m.m.
Läste lite om den i senaste snowmobile där den fick bra betyg.

R

renegade 1000

ang 600 ho

Kan väl säga att 600:an är en jätte trevlig skoter som går bra o billigt.Min maskin drog mellan 1,7-2,2l/m o det tycker jag INTE är farligt.Efter leden är den underbar förutom att den är lite mjuk i fjädringen om du kör hårt,annars är den underbar.

leijon

Välkänd medlem
1 jan 2000
160
0
16
skoter.65north.se
Jag är helnöjd med min Renegade 600 SDI -05! Original är den är för mjuk bak i boggien, speciellt om man skjutsar, men den slår igenom även om man kör lite hårdare då man är ensam. Det är det enda jag har åtgärdat på min (bytte till hårdare fjädrar). Funderar på byta skidor till nästa säsong, presicionskidorna funkar bra på ledkörning, men mindre bra i lössnö. Det är inga problem att åka fort med maskinen på led och det skall till väldigt eländigt före/dålig terräng för att man skall köra fast om man kör ospårat. En kanonmaskin för mina behov. Är man primärt ute efter en Hoppa-långt-och-högt-maskin så finns det bättre alternativ på marknaden än en Renegade.
Den går väldigt lungt på alla slags leder, känns inte alls nervös. Skidorna kan dock göra att den kan kännas spårkänslig på hårda leder, men jag tycker man vänjer sig vid uppförandet rätt fort. Den sväljer små och stora gupp mycket bättre än min gamla Lynx Enduro någonsin gjorde, antagligen pga längre boogie. I stora gupp är den som sagt för mjuk i boogien original.

Min har på långstyrningar tagit 1,3-1,4, vid mer normal körning tar den kring 1,5-1,7 beroende på före och gastumme. Jag har aldrig fått den att dra mer än 2 l/milen, inte ens när den var helt ny. Har kört drygt 200 helt problemfria mil.