rave 670 96-97

tompaj

Aktiv medlem
1 jan 2000
60
0
6
46
dalarna
hej undrar om ngn kan hjälpa mig lite med info om rave 670 96-97 bra/dålig på led i lössnö. driftsäker? brister o svagheter?
tacksam för svar
 

Ski_dooer

Välkänd medlem
1 jan 2000
114
0
6
Det är som sagt helt olika chassin . Jag har haft en 97a som jag var mycket nöjd med , går bra , hyfsat billigt . Felen som jag märkte av var att fotstegen är väldigt mjuka och behöver förstärkas . Drog även sönder magnapullen 2 ggr , vanligt fel enligt lynxhandlare om magnapullen som bygdes om till 98. Den går faktist rätt hyfsat i snön men lite högre kam än orginal kan behövas . Det är ju faktist lite längre matta än nyare sportskotrar (320*38).
 
1 jan 2000
28
0
1
Har haft en 670 - 97:a. En underbar rapp skoter, med bra dämpning. öhlinare runt om.
Jag förstärkte fotstegen, som är i vekaste laget vid stående körning. Den skottar på bra utanför leden, men en hk matta så blir den ännu bättre. Det enda negativa med den är att lyset suger, hel & halv ljus är under all kritik, i övrigt fundera inte det är bra och väldigt prisvärda skoter. Men kör gärna en 97 med nya chassit
Hade inte bytt till yamahan som jag har nu om jag inte fetkrashat och försäkringsbolaget löste in den ;o(
 

zTeve

Välkänd medlem
1 jan 2000
482
1
16
Umeå / Ö-vik
www.bushboys.se
Ja du jag har just köpt en 96:a och jag tog första provturen idag och jag kan ju säga att den gick bra mycket bättre än SRV:n jag hade innan...hehe

Hurvida den går i lössnö vet jag inte än efter som det inte finns speciellt mycket lössnö att testa den i men det känns som att en lite grövre matta inte skulle skada.

Och på led går den som en dröm 100 på halvgas. och dämpningen är toppen.

Iofs jämför jag nu med min gamla SRV och då är ju det flesta lite nyare maskiner en dröm. Men jag återkommer gärna när jag hunnit testa lite mer....jag ska ut och ta lite kort på skönheten imorgon...

och en fråga till "Yamaha SXR 700" t ex, vad är det för fördelar med G-type chassit...det borde ju vara några eftersom Lynx bytte, men vad?
 

indy400

Välkänd medlem
1 jan 2000
534
0
16
36
Östersund/Vigge
hmm, skapligt i lössnö det vet ja ju inte riktigt...va o körde på nån myr mitt i kontortan, betedde sig som en ubåt ungefär....