Rave 550-07

Kkthxbai

Aktiv medlem
9 dec 2008
50
0
1
Timrå
Hej! jag(Pappa) ska köpa en skoter nu när snön kommit till mig, det är min första egenägda skoter men har åkt sedan barnsben. Då funderar jag på en Lynx Rave 550 eftersom det är en ganska lätt och rolig lekskoter, pappas bästa vän (Torbjörn lindberg) som många här säkert vet vem det är har en sådan, har kört den några gånger och tycker den är väldigt rolig att köra.

Jag har fått köra runt o leka med morsans venture, vilket gör att rave'n blir som en fjäder att ha roligt med. Så till frågan, tror ni det är ett bra köp?
 

t42_

Aktiv medlem
14 jan 2008
88
0
6
Kiruna
Det är absolut ett bra köp, oftast finns det ju någon som är bättre eller sämre. Men tänk inte på det då det absolut beror på din körstil. Kör du hårt med hopp och liknande är någon annan större modell kanske bättre.

Lycka till!
 

JeppeR

Välkänd medlem
31 jan 2008
928
0
16
Arvidsjaur
Jag skulle varkt rekomendera en sådan skoter (vill själv ha en), de är väldigt rappa speciellt med ett v-kit på, då har du en väldigt fin skoter. Lätt, och väldigt snygg med tillräcklig prestanda enligt mig.

Mvh Jeppe
 

Kkthxbai

Aktiv medlem
9 dec 2008
50
0
1
Timrå
ok :), t42. Jag är inte så att jag pressar på isen oså, det tycker jag bara blir långtråkigt, är mer för dethär med att leka utanför lederna :) anledningen till att det är just 550 är för att den är lätt att manövrera och är väl enligt mig så otroligt lätt att slänga runt i snön och kontrollera i snäva svängar osv :)

Klarar jag av morsans fetventure så klarar jag resten xD
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
550n är ett fint köp. Sätt dit en matta med 38as kammar, dreva ner bestycka om gasarna. Och du kommer bli mkt nöjd.
 

Kkthxbai

Aktiv medlem
9 dec 2008
50
0
1
Timrå
ok ;D kanon! tack! kom gärna med mer förslag på vad man kan göra med skotern för att få ut mer av den!
 

Kkthxbai

Aktiv medlem
9 dec 2008
50
0
1
Timrå
Sådär! nu är en Rave 550 06'a införskaffad, 32mm Ripsawmatta nerdrevad och V-kitt på den, går som f*n, pigg och gasrespons direkt