jazzå?
Jag såg i alla fall hur det ser ut.
Lyfte upp mattan och gasade på till 6000 rpm.
Då ser jag att kuggen på startmotorn trevar sig ut och tar i storkransen, sen blir det rena fyrverkeriet där inne.
Jag tror inte det är ett elfel utan att fjädern är helt enkelt för klen som det kan se ut.
Hur får man bort fjädern? Sitter den med en låsring? Måste man ta bort variatorn?
Detta borde nästan åtgärdas av BRP som goodwill då det verkar som om det är många som har samma problem!
Var mera som en undran om det kunde bli något elfel när man tog bort startmotorn. Men det är ju bara en plus och en minus som går till den så det borde inte hända något...
Den funkade då iaf igår..
Enklast är väl antingen om du tar bort yttre skivan eller demonterar startmotorn helt..
låsringen sitter under bussningen som håller fjädern, så man måste komprimera fjädern medans du tar bort låsningen..
Du och jag verkar ändå ha haft tur i det här fallet. Kalix maskiner i Luleå hade en renegade 800 -05 inne som hade råkat ut för samma sak men där hade inte startmotorn snurrat med utan det hade tagit tvärstopp. Båda variatorerna hade havererat samt motorn hade visst också givit upp.
35tusen skulle det gå på att repa och allt ur egen ficka, då det inte var kalix maskiner som sålt maskinen som ny.
Tyckte att det lät lite konstigt då dom är brp återförsäljare och det inte borde spela någon roll vem som sålt maskinen ny..