Rassel i variator

Fjello

Ny medlem
21 mar 2019
4
0
1
22
Kiruna
Jag har en summit 800r från 2010 ca 600 mil har den gått, för inte så länge sedan så började den rassla i variatorn, det låter ganska högt och skär i öronen det låter dock bara på låga varav innan variatorn fäster i remmen, jag har pratat med blundströms och de trodde det var bussningarna som håller fast rullarna som är slitna men det är svårt att säga, skotern går jätte bra i övrigt och något fel känns inte av när man kör man bara hör det, tacksam för tips om vad det kan vara, jag är inte säker på vilken variator det är men gissar på TRA 7 eller 3 Edit: Den har blåa quick clickers för att ställa om maxvarv om det hjälper med att lista ut modellen👍
 
Last edited:

Cykeltjuven

Prospect sledder
1 mar 2018
16
4
3
Kostar dryga 1000lappen att renovera primären och tar kanske 45 min om man inte är van att skruva så har inte detta blivit gjort på 600mil är det nog hög tid
 

Fjello

Ny medlem
21 mar 2019
4
0
1
22
Kiruna
Jag måste lista ut vilken reparations sats som passar min variator, är det svårt utan alla verktyg då en verktygssats är riktigt dyr, har letat på sledstore men hittar inget kit som det tydligt står att det passar min skoter från 2010 köper gärna imte fel reparationssats rrots at alla TRA variatorer är väldigt lika