rätt kul egentligen

N

nittinia

här går man i bytar/köpar tankar efter att fixat så man ska få nån/några månader ledigt nästa säsong mot som senaste åren 3 helger :(
så tänkte se om man hittade en lite nyare skoter o riktigt göra det roligt den tiden :)

enda problemet är att ingen tror mig när jag nu vill byta min 99 sportskoter som gått under 200mil för de kan inte existera så lågmilare

roligt ibland :)

jo en annan rolig sak jag var ute för var att en skoteraffär annonserade ut en skoter under en månads tid och sedan vägrade sälja den, för de skulle ha den själv en vecka till...
kan ju fundera varför de ens satte ut att de sålde den?

någon som varit ute för nått annat roligt eller ovanligt när ni gått i bytar/köpar tankar?

Mattman

Välkänd medlem
1 jan 2000
352
0
16
Råneå Sverige
En som ville sälja en indy 500 som han sa var avställd, men som var avreggad också.
Sen vägrade han säga var han bodde och ville träffa oss på en OK mack. Sen var han 45 min försenad. Vi köpte inte skotern.

Christer

Välkänd medlem
1 jan 2000
444
0
16
Jag sålde en zr600 i somras, två månader senare såg jag denna skoter på blocket.
Då hade den gått 450mil mindre...

ockelbo8000

Välkänd medlem
1 jan 2000
718
0
16
38
Södra Prästholm, Råneå
en bekant sålde sin gamla citroen Xm taxi som när han sålde den hadde gått runt 70 000 mil, efter ett tag ringde det en gubbe som hadde köpt den av någon annan, då stog mätarn på 20 000 mil, devn var alltså nerskruvad 50 000 mil

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
46
Bredbyn
www.henkew.com
Jag har annonserat ut min gamla SRV och det är väl drygt 20 st. som ringt eller mailat.
Dom allra flesta har låtit positiva och sagt att dom vill komma och kolla på den, men inte en enda person har varit hit och provkört!

Jag har inte satt något underpris på den men alla skotrar har ju varit otroligt dyra i vinter så den har legat i samma pris som andra SRV:ar.
Och den är i mycket bra skick.

Att jag inte fått den såld kan man väl inte säga så mycket om, jag bor kanske för långt ifrån alla skoterköpare...
Men varför säger man t.ex. att man kommer till helgen om man inte tänker göra det?

Nu har jag i.a.f. gett upp, nu får den stå tills nästa vinter också säljer jag den svindyrt då när alla blir sugna på att köra skoter igen... :7