Pys/Pip/visselljud från renegad

comzze

Välkänd medlem
19 dec 2012
108
0
6
Piteå
Jag tog en tur på ca 5 mil idag med min renegade x 800 -05 och är lite fundersam över ett mystiskt ljud som har uppstått.
När jag hade kört dessa 5 milen så stannade jag och pratade med en polare, stänger av skotern medan jag sitter kvar på den. Helt plötsligt uppstår det ett pys/pip/visselljud någonstans från skoter, så jag ställer mig upp och då slutar det låta.
Jaha tänker jag och sätter mig igen vilket får ljudet att återkomma, prövar att ställa mig upp och sätta mig ner ett par gånger med samma effekt.

Är det någon som har en aning om vad ljudet kommer ifrån, varken jag eller min polare lyckas lokalisera ljudet men någonstans i den främre delen av skoter är vi ganska säkra på. Ljudet försvinner efter någon sekund men återkommer om jag ställer mig upp och sedan sätter mig ner på dynan, det låter inte som att det kommer från själva dynan heller.

Erskeperske

Välkänd medlem
9 jan 2012
598
2
18
Färila
De kommer nog från tanken =) , min xrs ger ifrån sig sånna ljud ibland åxå, å då e de lite tryck i tanken =)

mr.summit

Välkänd medlem
12 jun 2009
210
0
18
Malung
Så har alla mina låtit, sitter i luftningen till tanken. Prova att öppna tanklocket då försvinner ljudet, beror på att du trycker ihop tanken lite då du sätter dig.

comzze

Välkänd medlem
19 dec 2012
108
0
6
Piteå
Jomen det stämmer nog! Jag märkte ju att det var ett ganska bra tryck i tanken när jag skulle tanka den efter turen men jag tänkte inte att visslandet kom därifrån.

Tack för att ni förklarade det för mig :)