Projekt XC 700 SP -00

swede®

Medlem
13 nov 2006
36
0
1
Luleå
Tänkte jag skulle skriva lite om min skoter och mods jag gör med den, kanske kan det hjälpa andra Polaris ägare :)

Köpte min 2000 årsmodell XC 700 SP hösten 2006 med 650mil på mätare (förmodligen skruvad).



Satt en slut 32mm matta på den men annars var den i väldigt fint skick.

Eftersom jag har en egen verkstad och tidigare jobbat som bilmek i drygt 25 år så gör jag allting själv.
 

swede®

Medlem
13 nov 2006
36
0
1
Luleå


Köpte från USA lite godis, 1400:- inkl frakt för allting :)

Nu är allt monterat och huvudmunstycket bytt från 185 till 192 och nålen uppflyttad 1 steg, skall åka till Måttsundsberget på Söndag (18/2) och prova om det fungerar som det skall, någon som har lust att följa med??

Tändstiften hade en perfekt färg innan uppgraderingen och munstycksbytet. SLP rekommenderar att man går upp 2-3 steg med deras luftbox.

SLP luftbox inkl. modifiering inne i boxen
SLP Boost bottle
SLP Power Pack
vForce reeds
Reedspacers

Nerdrevad 2 kuggar på lilla drevet från 24/40 till 22/40
 
Last edited:

swede®

Medlem
13 nov 2006
36
0
1
Luleå
Efter Akka turen där jag upptäckte att variatorn inte fungerade som den skulle så har jag gjort följande:
Bytt primären mot en sprillans ny från en -02 700 SKS med 58g vikter mot 60g som var orginal i min XC, samma fjäder. (Blocket för 1610:- inkl bussgodsfrakt)

I sekundären hittade jag grader längst ut på Helixen som gjorde att den fastnade i öppet läge, jag putsade ner graderna samt bytt den stora lagringen, fjädern är ställd i läge 3 (orginal läge 2).
Ny variatorrem är också monterad.
Bild på helt slut rullar :eek:



Samt inre lagring som lossnat

 

swede®

Medlem
13 nov 2006
36
0
1
Luleå
Har även monterat fotstegsförstärkare samt höjt styret 2".

Bilder på 4cm chassihöjningen kommer snart, kostade 30:- + lite svetsjobb som jag gjorde själv ;)