problem med ski-doo 600 sdi ho -08

entens

Medlem
1 mar 2013
16
0
1
byn
Tjabba, har en ski-doo 600 sdi ho 2008 som vägrar starta efter jag hade den i garaget. Det är nya stift i den och den ger gnista på båda. Den är helt stendöd ibland kommer det en liten avgassmäll efter många drag.

Batteriet har även varit på laddning.
Någon som har varit med om detta?

Martini_80

Välkänd medlem
1 jan 2000
615
7
18
Mora/Västerås
Min va helt stendöd engång och då var batteriet kasst, dock nyladdat...så kolla att batteriet verkligen är ok, att det håller spänningen under belastning.

Visar displayen några livstecken när du drar? Om du trycker in rer-knappen surrar soppapumpen?

Kollat säkringarna?
Mitt relä till halvljuset släppte inte när jag stängt av och drog därför ur batteriet. Halvljuset lastade nog ner batteriet hela tiden, den gick inte att få igång förrän jag drog reläet.

entens

Medlem
1 mar 2013
16
0
1
byn
Min va helt stendöd engång och då var batteriet kasst, dock nyladdat...så kolla att batteriet verkligen är ok, att det håller spänningen under belastning.

Visar displayen några livstecken när du drar? Om du trycker in rer-knappen surrar soppapumpen?

Kollat säkringarna?
Mitt relä till halvljuset släppte inte när jag stängt av och drog därför ur batteriet. Halvljuset lastade nog ner batteriet hela tiden, den gick inte att få igång förrän jag drog reläet.
Displayen går igång och pumpen snurrar. dock så börja displayen slockna lite fortare efter några drag så fort att Mätarna stannar mitt på tavlan.

Martini_80

Välkänd medlem
1 jan 2000
615
7
18
Mora/Västerås
Sägs ju att SDI kan få lite skumma fel om batteriet är dåligt så kolla upp det noga. Kolla så att jordkabeln har god kontakt med chassiet. Kolla lite kontakter så ingenting ser ärgat ut.

Jag har inga andra förslag tyvärr.

Martini_80

Välkänd medlem
1 jan 2000
615
7
18
Mora/Västerås
Är det XP du har? Jag åker summit REV 08... Är det XP så går det att få fram felkoden ur displayen, sök här på forat så hittar du hur man gör.

entens

Medlem
1 mar 2013
16
0
1
byn
Är det XP du har? Jag åker summit REV 08... Är det XP så går det att få fram felkoden ur displayen, sök här på forat så hittar du hur man gör.
Det är XP:n. har försökt få fram koder men får inte det. vet att jag tidigare fått fram det men då med skotern igång och just nu vill den inte starta .