Problem med rev 600

miegrg

Ny medlem
23 mar 2011
4
0
1
Umeå
Jag har inga fler ideèr på vad felet kan vara på min mxz 600 -04 undrar därför om någon kan hjälpa mig.

Började med att jag backade ur garaget och den dog utanför pga att soppapumpen gett upp.

köpte en ny (ej original) men åf sa att den skulle funka bra, vilket den också gjorde det sprutade 10-15 cm stråle med soppa när man drog i snöret.
monterade tillbaka förgasarna och testade köra lite ute på vägen, skotern betedde sig konstigt och körde av sig själv efter inslagsvarv ville den aldrig gå ner på tomgång och hängde sig på gasen när man drog på..

Jag tog då lös förgasarna igen och tänkte att något måste ha hängt sig i dom, tog isär och allt såg bra ut... märkte då att inställningarna på dom vita rattarna som skulle vara drygt 2 varv ut var typ 5-6 varv ut:stupid: skruvade in dom och testade då vart det bättre och han hängde sig inte lika mycket men ändå inte bra..

började kolla efter tjuvluft men insugsgummin ser bra ut och han reagerar inte på startgas heller.

körde då några mil och tyckte att han gick helt ok, men dagen efter så skulle vi ut igen och då på morgonen var skotern okörbar han fortsatte av sig själv när man gasat upp och fick bromsa ner med choken... testade skotern igen efter 1 timme ungefär då gick den helt plötsligt som den skulle och jag körde 5 mil nästan problemfritt utan gashäng...

testade den lite igår i hoppet av att den skulle vara som sist och att det bara var nått skräp i förgasare eller nått som orsakat allt... Men då efter ca 10 min körning började den bluddra på höga varv och dog då nästan helt efterråt när man stannat till och hade ingen tomgång, sen kunde den vara rapp i några minuter sen börja om likadant...

Kan det vara något i förgasarna som strular ändå? eller kan det vara något med pumpen eller att den inte tänder som den ska ?:hmmmm: börjar bli less!

kan tillägga att den aldrig gått dåligt innan allt detta...jag har kört 100 mil med den.

miegrg

Ny medlem
23 mar 2011
4
0
1
Umeå
Reedventilerna är täta och packboxarna vet jag inte mer än att han inte reagerar på startgas och att det sitter en bricka där bakom variatorn för att förhindra det.

Det kan ju vara att han tar luft men bör inte skotern reagera på det sättet då hela tiden ? körde ju en dag 5-6 mil och då gick den helt ok, med bara antydan på att hänga kvar på gasen 1-2 gånger på hela dagen och gick ner fint på tomgång. Men nästa dag var den okörbar och betedde sig som att den tog luft men inte en timme senare då gick den bra igen...