Problem med mattan på nytro mtx

Snökungen

Välkänd medlem
24 jan 2009
108
0
6
Vid foten av "Akka"
jag undrar omdet är fler än jag som har haft problem med mattan på nytron . då jag hadde kört ca 30 mil så upptäckte jag att kammarna började att spricka rakt av . Har pratat med åf dom förstår mitt problem men dom säger att dom pratat med generalagenten och dom inte har fått in några fler som har samma problem ??

Luggen

Välkänd medlem
2 nov 2012
162
1
6
Arvidsjaur
Dessa mattor spricker tyvärr, jag har då sett detta på några maskiner.
rekommenderar att byta ut mattan till en annan!

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.296
1.117
113
Stora Blåsjön
Förstår inte vad det ska spela för någon roll om det är fler eller inte som har problem, du har ett problem och det tycker jag åf/ga borde lösa på bästa möjliga vis.
Dock är väll just mattor rätt svårt att reklamera då man som förare rätt enkelt kan förstöra en matta vid felaktig användning.

Rev_800

Aktiv medlem
7 jan 2010
64
0
6
Umeå
Låter lite underligt att dom inte fått några andra klagomål. När jag lämnade in min nytro på service i februari kanske, så fick jag veta om matt problemet och att det byttes på garanti. Hade dock inte detta problem på min, 12:as MTX

Goliathrebus

Ny medlem
15 dec 2012
2
0
1
Storberg, Arvidsjaur
Vi har ju samma skoter och samma årsmodell och samma problem. Vi har inte "förstört" våra mattor med vårdslöshet, utan det verkar som gummit är sprött. Kammarna bryts på höjden istället för tvärs över som borde ske när man provocerar mattan på fel underlag. 2013-års modeller har samma mattor. Fick vi måndagsexemplar eller är det ett typbundet fel som de inte kan neka till? Jag vill ha en ny matta på garantin, men det verkar inte lätt. De vill ha in foton och miltal för att dokumentera omfattningen. Är vi två med problem, så får vi betala nya mattan själv. Är vi många, så kan de inte blunda för problemet.