Problem med DESS efter rullning? summit ZX

westermark

Välkänd medlem
8 mar 2009
708
0
16
Skeå
Hej, igår klantade jag mej och råkade rulla summiten, jag fick den på rätt köl igen, drog ur den och startade, körde kanske 100m sen vägrade DESS'en..
Och sen dess har jag inte fått det att fungera igen, kan det ha haft nåt samband med att jag rullade skotern?
Inget gick sönder vad jag har märkt, jag har inte hittat något brott på kablar eller nåt sånt, hjälp?

westermark

Välkänd medlem
8 mar 2009
708
0
16
Skeå
Kommer jag behöva koda om grejerna eller finns det nån chans att fixa på ett enklare och framför allt billigare sätt?

westermark

Välkänd medlem
8 mar 2009
708
0
16
Skeå
Jag ruckade och hade mej länge och väl, rengjorde kontaktytorna med t-sprit men ingen skillnad.
Dock går den nu efter att ha stått inne ett dygn i varmgarage, måste kommit in fukt i nån kontakt så det blir att riva lite och gå lös med 5-56.. :D

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
2
38
Selet
Inte 5-56, då förstör du den ordentligt så ska du använda något så använd elektronikrengöring.

Jag hade problem med DESS:en på min förra lynx och då var det en spricka i kontaktstycket som fukt trängde in i.

westermark

Välkänd medlem
8 mar 2009
708
0
16
Skeå
Hm ja det vore ju inte bra, då skippar jag 5-56..
Menar du det breda kontaktstycket där dess, handtags- och tumvärmare går in eller kontaktstycket där dessen går in i mpemboxen?