problem efter mattbyte ski-doo rev 600 03

golfarn25

Medlem
13 jan 2010
6
0
1
Tjena, bytte matta på min rev 600 H.O 600 03:a förra helgen till en 44mm. Problemet är att vid inbromsning eller när jag släpper gasen så rasslar det till i boggien. värst är det på guppig led då känns det som att mattan tar i tunneln men det blir inget slitage på mattan. Har även bytt till 9 kuggars non-slip och bytt det lilla drevet till 22 kuggars. har även filat ner plastskydden längst ut på boggien så att metallen syns men det tar fortfarande i någonstans. jävligt störigt!
Nån som har några ideer?

ostnor

Välkänd medlem
1 aug 2007
576
0
16
Ja, om du inte har tagit bort dubbskydden längst fram i tunneln finns risk att det tar i där. Två skenor som är nitade.

R

RevMan

Vad satt det för drivhjul orginal. Hur hårt har du spännt mattan?

golfarn25

Medlem
13 jan 2010
6
0
1
det satt 9 kuggars original drivhjul där innan.. några dubbskydd finns det inte om du inte syftar på plastskenorna som sitter upptill mot kylarn. det känns som att boggien fortfarande tar i drivhjulen fast jag har filat bort nästan allt på plastklossarna.. ingen som haft nåt liknande problem efter mattbyte?

golfarn25

Medlem
13 jan 2010
6
0
1
har inte spänt mattan lika mycket som men originaldrivhjulen. mattan är ungefär 1cm slakare.. om det nu skulle vara överkuggning vad kan man göra åt saken?

Aktiv625teddy

Aktiv medlem
17 jan 2009
94
0
6
31
Hammerdal
Galet långt efter svar.. Men kan väl vara bra ifall nån går in å läser nu å har samma bekymmer.. :) Iaf så måste man kapa ur cirka en centimeter lite snyggt på plastklackarna som sitter längst fram på boggieskenorna, när man byter till noslip... för kuggarna på drivhjulen tar i plastklackarna på Boggien! :)