pro xr800 eller fusion 900?

boom_

Medlem
24 nov 2008
30
0
1
Ljusdal
Hej, tänkte byta skoter nu. och det väger mellan en pro xr800 och en fusion 900.. jag är mkt ute i lös snö, hoppar och åker ganska vilt, är inte ute så mkt på leder om man säger så.. så nu tänkte jag kolla om det är ngn som kan komma med båda för och nack delar om båda maskinerna och vilken ni tror skulle passa mej efter min beskrivning? :stupid: /mvh ante

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
har provkört en kompis pro xr 600, och den är funkar fint till att hoppa,lössnö åkning om man har en 44:as matta för att vara kort maskin. Trevlig maskin helt klart. Så 800:an är säkert snäppet ännu roligare ! Men ingen skoter man kan skjussa folk med xD skämt åsido..

Aldrig kört en fusion 900, men skulle jag stå mellan detta val så skulle jag köpt pro xr 800, utan tvekan! Tror inte fusion är lika bra som pro xr:en som du verkar köra, rätt hårt/aggresivt. Och så är den ju så sjukt ful den skotern också.

Jajja lycka till med köpet !;)

boom_

Medlem
24 nov 2008
30
0
1
Ljusdal
hehe okej!:p det lutar bara mer och mer åt pro xr:en :) nja, skjutsa är nog inget för mej heller:) går inte "leka" lika mkt! :) hehe, tack för din åsikt iallafall! :)

boom_

Medlem
24 nov 2008
30
0
1
Ljusdal
har en till fråga.. har hört att det kan vara lite problem med motorn i pro xr:en att vevstakarna brukar krångla? :S är detta ngt som stämmer?

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
44
Kiruna
har provkört en kompis pro xr 600, och den är funkar fint till att hoppa,lössnö åkning om man har en 44:as matta för att vara kort maskin. Trevlig maskin helt klart. Så 800:an är säkert snäppet ännu roligare ! Men ingen skoter man kan skjussa folk med xD skämt åsido..

Aldrig kört en fusion 900, men skulle jag stå mellan detta val så skulle jag köpt pro xr 800, utan tvekan! Tror inte fusion är lika bra som pro xr:en som du verkar köra, rätt hårt/aggresivt. Och så är den ju så sjukt ful den skotern också.

Jajja lycka till med köpet !;)
Måste bara tillägga att det inte finns någon ProXR 600, den finns endast i 440 och 800 utförande.

Men jag skulle ha valt ProXR'en! Bättre chassie och roligare.

Last edited:

emil_

Välkänd medlem
14 mar 2006
300
0
16
35
Bollnäs
Måste bara tillägga att det inte finns någon ProXR 600, den finns endast i 440 och 800 utförande.

Men jag skulle ha valt ProXR'en! Bättre chassie och roligare.
precis men det finns pro x 600

välj pro xren, en grym skoter!
finns en anledning till varför fusionen bara gjordes i två år? är inte säker men har för mig att det var två.

Plass'n

Aktiv medlem
28 sept 2008
98
0
6
Arjeplog
Om jag inte minns helt fel finns det några detaljer som skiljer Pro xr och Pro x2 åt, kommer bara inte på vad :hmmmm2:

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.561
426
83
Malå/Adak
Småsaker som skiljer XR och X2, Dyna, styre styrstångens dragning, nosbåge, matta och plasten runt tanken.

Köp XR 800:an, trevlig skoter och bra motor. 900:an trubbig och vibrerar som fan

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
pro xr kan jag tänka mig är bättre, pro xr = slutresultatet av ursprungliga edge chassiet, absolut sista förutom xr 440 -04
fusion = kritiserad skoter som försvann illa kvickt, stor vibrerande motor, tung, ful. xr försvann antar jag för att a-armarna slog igenom hårt på polaris också på 05orna.

rätta gärna om jag har fel, eller posta åsikter med mera.

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.561
426
83
Malå/Adak
Okej;) Men det är långt ifrån samma skoter chassiemässigt! ProXR'en har stående körställning medans ProX2 har sittande:D
Skiljer en tum i höjd på dynan och XR har styrstången en decimeter längre fram, inte riktigt så himla stor skillnad, (särskillt som dom flesta jag känner plockade bort alu-distanserna bakom styrstången på XR:en för att det överhuvutaget skulle gå att sitta på sadeln alls)

AdamJ

Aktiv medlem
20 feb 2007
78
2
6
Kalix
Skiljer en tum i höjd på dynan och XR har styrstången en decimeter längre fram, inte riktigt så himla stor skillnad, (särskillt som dom flesta jag känner plockade bort alu-distanserna bakom styrstången på XR:en för att det överhuvutaget skulle gå att sitta på sadeln alls)

Köpte min proxr i helgen så har inte hunnit köra så mycket men jag har då kvar dom och kan sitta ner och inte behöva sträcka mig för att nå styret, men då är jag rätt så lång också.

R

Robin

Det är ju samma "problem" på en x2 också i och med att den har en större tank som flyttar bak dynan en väldigt bra bit.
Dessutom tidigare sagts lägre och mjukare dyna samt styrstången bakom motorn, Det märks, tro mig.

Hade alla dagar i veckan satsat på Xr800an. Har själv nyss inhandlat en xr440 med 800 motor som jag hitills är riktigt nöjd med.. men ser väl hur länge jag har kvar den här maskinen då i och med att reven bara stannade i lite mer än 1 vecka:rolleyes: