pro-x på mattan?

Matteh

Aktiv medlem
27 mar 2008
96
0
6
Uppsala
behöver lite hjälp här.

har hört att om man vill få upp sin pro-x på mattan så betyder det att man ska minska skidtrycket (logiskt) och har jag hört rätt så ställer man om balata remmerna? :hmmmm2: isåfall hur?? :afraid:

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Det är nog bara ge upp dom planerna. Vet inte hur många gånger jag sagt detta. Men att få upp en edge/rmk/pro X på rullen är mera hopplöst utan lite drag i motorn.

Såpass hårt kopplade boggies för att det ska vara bra hållning efter leden.
Det du kan göra är att flytta bak klossarna i boggien och försöka ändra attackvinkeln genom att sänka främre fästet. Visst kan du även släppa balatan 1 snäpp men det är inget jag rekommenderar då det kan sluta illa och särskilt med en såpass hårt kopplad boggie som pro x/edge.

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Mja, alltså.. Jag vettefan om jag kan hålla med om att det är hopplöst att resa upp en Pro X.

Jag hade inga problem att få min 440 att resa förra vintern, men visst det är ingen brp som går på lyftbågen precis hela tiden :)

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
med rätt variatorbestyckning.släppa lite skidtryck sen om de går å få på nån högkamsmatta så som en 44as eller iaf 38 så borde den nog dra upp i snö iaf.. på led blir de nog svårt:)

MikalJonsson

Välkänd medlem
21 feb 2006
626
0
16
V-kit, slp tvillingar, v-force, nerdrevat 3 kugg och 44as matta is the shit ;)
Åkte på en sån förra vintern och jag hade då aldrig nå problem med att åka på vändhjulen :)

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
Håller med folket här.. 44matta och lite annat smått och gått så blire roligt :)

R

Robin

800ves och 38mm matta så ville pro xren upp litegrann iaf, dock väldigt slitsamt. Man vill ju samtidigt inte förlora all ledegenskap heller.

jsupreame

Välkänd medlem
1 jan 2009
110
0
6
skellefteå
behöver lite hjälp här.

har hört att om man vill få upp sin pro-x på mattan så betyder det att man ska minska skidtrycket (logiskt) och har jag hört rätt så ställer man om balata remmerna? :hmmmm2: isåfall hur?? :afraid:

med mycke mos i maskin å bort tagna klossar i boggin så åker man rulle när man vill... men då måste man nog ha mycke mos =)

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
På min edge 700 är klossarna bak borttagna, nerdrevad, ny 38mm matta, v-force 3, boost bottle, bytt balataremmar.. Den går på rullen när jag vill..