Pro x 700-03

Offset

Välkänd medlem
6 feb 2007
388
0
16
Bolleberget(Bollnäs alp):)
Jag har inhandlat ett stycke pro x700-03,Åker och hämtar den imorgon.
Vill veta lite om den,ev synpunkter mm,den har gått strx över 300 mil i fint skick,nyss servad av firman.
Har tidigare ägt en edge 700-03.är det stor skillnad dom emellan?

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
300 mil ställer jag mig väldigt tveksam till.

Men det är ju roliga maskiner som går bättre ju hårdare du kör med den.

Fire_Dude

Välkänd medlem
26 mar 2007
434
0
16
Glommersträsk
han kanske menar att den har gått längre men att förra ägarn kanske skruvat tillbak trippmätarn eller byt lr va man nu gör

Fire_Dude

Välkänd medlem
26 mar 2007
434
0
16
Glommersträsk
om jag inte har helt fel så äre väl samma chassie ( Huv buk etc) som edgen men att de är förstärkt massor då för att de är en crossskoter. låter ngn med erfarenhet uttala sig om effekt och dyl.

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
34
Kiruna
Jag har inhandlat ett stycke pro x700-03,Åker och hämtar den imorgon.
Vill veta lite om den,ev synpunkter mm,den har gått strx över 300 mil i fint skick,nyss servad av firman.
Har tidigare ägt en edge 700-03.är det stor skillnad dom emellan?
Blir ett bra köp. Äger själv en Pro x 600, otroligt fin maskin om man hittar ett fint exemplar.

Skillnaden mot edge är rätt mycket ändå. B. la ett mer cross anpassat chassie. annan bulkhead med högre dämparton med stabiliseringsstag. Framvagnen består även av dvs förstärkningar som inte edge har. Sen är motorn mer centrerad i Pro x än vanliga edgen. Dvs monterad längre bak i chassit. Kortare hjulbas, grövre dämpare, grövre stag, grövre skenor etc.

Trivs mer och mer ju hårdare man pressar dom. Just detta kan ha påverkat skicket på vissa maskiner så det kan vara svårt att hitta ett fint exemplar. Du kommer bli nöjd!

//Jim

Offset

Välkänd medlem
6 feb 2007
388
0
16
Hej!
Nu har jag hämtat den men blivit lite less.
Provade den på firman,synade chassiet med ficklampa.Kom hem å körde 2km,tyckte den kändes lite väl hård i boggien så jag klev av å ser att den inte fjädrar upp igen.Alltså om jag pressar ner dynan mot marken så stannar den där:(sen kommer d ett flapp flapp ljud ur den när man kör,som förstärks vid inbromsning.Ska ringa firman å skälla lite nu samt å höra om jag kan lämna in den till en firma här i stan istället för att åka 30 mil igen...................

B

Biosteel

men fy fan får du ingen garanti på grejjorna du köper från en firma eller ? .. ring å skäll ut dom . kul att det börja *****s den första timmen man köpt en "ny" skoter . nej du fy fan sådana firmor ska man hålla sig undan om dom inte ens har kollat igenom den.

Offset

Välkänd medlem
6 feb 2007
388
0
16
Pratade med säljaren nyss,han skämdes å sa att jag fick lämna in den till en firma här i stan å renovera allt som behövdes å skicka fakturan till han.Lyfte upp den nyss med skoterlyften å mattan liksom stannar kvar därnere medans chassiet följer med upp,hm mysko,men dom kan lita på att boggien kommer bli renoverad som fan iaf,känner han på firman här i stan å han ska fan få fixa till den ordentligt,synd bara att han inte hade tid föränns på fredag:(

Offset

Välkänd medlem
6 feb 2007
388
0
16
Trots den negativa starten med ny skotern så måste jag säga att det är en ***** fin maskin,Tok mycket skillnad mot edgen jag hade tidigare,den här går så mycket hårdare.
Tillslagsvarvet ligger på 4500rpm e det normalt?Har för mig edgen låg på strx över 3,el kan det sitta v-kitt på denna?

D

Deleted member 6797

Trots den negativa starten med ny skotern så måste jag säga att det är en ***** fin maskin,Tok mycket skillnad mot edgen jag hade tidigare,den här går så mycket hårdare.
Tillslagsvarvet ligger på 4500rpm e det normalt?Har för mig edgen låg på strx över 3,el kan det sitta v-kitt på denna?

de e normalt ja har bara 4 kugg nerdrevning på min edge å den har 4500-5000 i inslagsvarv

Offset

Välkänd medlem
6 feb 2007
388
0
16
senaste nytt är iaf att maskinen är inlämnad på Åsbergs motor i Kilafors.Dom ska tydligen kunna sin sak när det gäller snöskoter dämpare.Själv får jag nöja mig med att fräsa runt på min John Deere så länge:)

Offset

Välkänd medlem
6 feb 2007
388
0
16
På fredag hämtar jag skotern iaf.Felet var att det kommit in fukt i dämparna.Nu hade han renoverat alla dämpare,samt bytt lager i boggie hjulen samt bytt 2st boggiehjul.väntar på ett stycke axel som var söndernött av splinsen just nu.Men på fredag skall den vara klar.Sjukt kul skall det bli:)