Pro X 440-03 vs Lynx Racing 440 -04

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Tjena!

Har suttit och spånat runt lite vad jag ska inhandla för skoter.
Har hittat två mycket intressanta maskiner i form av en Pro X 440 -03, och en Lynx Racing 440 -04.

Båda verkar vara frutkansvärt bra skick, och ligger i ungefär samma prisklass ~35k.

Jag är ute efter en maskin som tar stryk, ska gå bra att leka i puder och vara snabb på led.
Båda dessa uppfyller väl dessa krav, men vilken gör det på bäst sätt?

Ingen predikan om att 440 behöver mer service osv, då jag redan vet om detta, och är väl medveten om vad jag köper. :)
´
Plus och minus på bägge maskinerna?

Kristian
 

Casy

Välkänd medlem
5 dec 2007
628
0
16
Mörsil/Krokom
Går bra i puder? Det finns ingen 440 som går BRA i pudersnö. Ang. hållbarheten och fjädringen mellan dessa maskiner vet jag inget om. Jag kan bara tala för lynx, och dom är väl dugliga ;)
 

alex.e

Välkänd medlem
25 okt 2008
252
0
16
Västerbotten
polarisen hade en stark motor 2003, den hänger inte lynxen med.
vilken som går bäst i pudret beror huvudsakligen på vilken matta som sitter monterad men antar att de sitter 44or på bägge?
jag tror du helt enkelt får testa dig fram vilken körställning som passar just dig bäst
 

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
Varför köpa 440 om du ska ha som lekmaskin typ köra i puder åde? Helt fel maskin till de tycker jag. Inte nog mkt motor och får plåga den så gud förbannt och varvar som ett bi. Enligt mig ska du sattsa på nån pro x2 600, nått i den stilen. Men är ju vad jag tycker hehe.

Angående lynx racing 440 har jag testat, är ju rappa som satan, men inget jag skulle vilja ha eller äga. Minst 1 kolvbyte under en vinter om man kör hårt med dom typ. Oftast iaf. Men ändå en grymmt skojj maskin att köra, man drar ju vilken 600cc och uppåt i acc som inget :rolleyes: efter 100km/h så händer de inte så mkt mer om man gasar.

Polaris 440 har jag aldrig testat, så kan inte säga nått angående den maskinen. Men är nog rätt lika mellan alla olika 440 maskiner?
 

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Lutar starkt åt att det blir en Pro X 440-03 ändå.
Och det här med att man inte ska åka 440, ville jag som sagt inte höra då jag vet vad vissa tycker om det :)

Tror en 440 är en perfekt maskin för mig.
Skulle man nångång bli sugen på mer mos så får man väl köpa lös en 800 från en rmk eller nåt, och trycka i.. vrom vrom ;)
 

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
Lutar starkt åt att det blir en Pro X 440-03 ändå.
Och det här med att man inte ska åka 440, ville jag som sagt inte höra då jag vet vad vissa tycker om det :)

Tror en 440 är en perfekt maskin för mig.
Skulle man nångång bli sugen på mer mos så får man väl köpa lös en 800 från en rmk eller nåt, och trycka i.. vrom vrom ;)
Hehe okeey, låter bra! Men "kryckan" var ändå bara tvungen att skriva de jag tycker om 440 :D