Tjoho! undrar hur mycke proxen (440) ska varva original? kollade ner på varv räknarn sist jag va ute och åkte och den stod på 9 tusen när ja ladda järnet =/ vet inte om det är för mycke eller ej.
mvh
oh jävlar.. aja det är ju som att köra 125a så det är ju inte konstigt direkt! sen undrar jag om det ska va högre bestyckning i förgasarn mot variator sidan jämfört med den högra^^har vart så på mina förra iaf men ja måste bestycka ner för det sitter 240 huvudmunstycke nu så det bööööar lite på lågvarv =)
mvh
det är en beteckning på ''ovansidan'' förbränningsrummen ''innanför'' toppen om det är lösa förbränningsrum vill säga.. På ovansidan innanför står det en beteckning t.ex. 14.9 (Vilket jag har i min ski-doo, men jag har inte en aning om det är samma på polaris)
okej, har ingen vidare lust att ta lös topparna bara för att kika, den spikar ju inget eller nåt just nu så det verkar ju funka! nyper de så nyper det har ändå tänkt slänga i 600 motor nu i sommar =) men man kan ju hoppas det funkar hela vintern =P
Tycker det borde vara som på bilar att topp modellen står på grenrörs sidan så man slipper ta lös bara för att kolla =P aja men sånt är livet! beställde ett gäng munstycken igår (300 310 320) så nu ska det fixas förgasare =)
mvh
fipplade med fuggarna i helgen men det gick ju åt skogen! va mellan 10-15minus när jag höll på, satte i 320 munstyckena och prövade. den går rent och fint på fullgas men mellan registret suger den bööööööar ifrån 1500 varv till 3-4000 då kommer den så att säga! prövade att höja nålen 2 snäpp ifrån mitten då vart det lite bättre på mellan men då blöddra det är jävlades när man ladda järnet =( testade skruva på luften allt ifrån längst in till 1 1/2 varv ut men det vart ingen direkt skillnad =/ kikade ner i luftburken och såg att den va tom? ska det inte sitta nåt filter i luftburken? kan ju va därför j inte får nån ordning på grejjerna. och om så är fallet kan man sätta nå skumgummi över hålet i luftburken som det sitter på andra polarisar som typ xcr 600 mm?
mvh