pro rmk -15 eller summit x t3 -15?

joccke

Välkänd medlem
30 okt 2009
190
0
6
sthlm
Tjenare, har beslutsångest om vilken maskin man ska köra nästa år. Står mellan pro rmk 155/163 eller summit x t3 163. Har kört summit xm 154 -13 i 2 säsonger men är
sugen på att testa polaris.

Mulleson

Välkänd medlem
7 apr 2009
1.018
2
38
Luleå
Testa en Polaris! I år kommer dom med bättre dämpare och lägre styre för dom som vill ha det. Ända som behövs justeras är variatorn.

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Skulle köra RMK, inte för att jag har en, utan för att du har en Ski-Doo idag :) Ger ju lite ombyte. Skulle själv inte byta mig en ny RMK utan då ligger BRP närmare tillhands. Men nu blir det än värre.... för egen del.

joccke

Välkänd medlem
30 okt 2009
190
0
6
sthlm
Testa en Polaris! I år kommer dom med bättre dämpare och lägre styre för dom som vill ha det. Ända som behövs justeras är variatorn.
Vad behövs ändras på variatorn? Är det v-kitt som gäller eller något annat mindre? Och vad är skillnaden mellan-14 och-15 poo? Bara dämparna?

Niklas M

Välkänd medlem
22 aug 2013
382
0
16
Umeå/Vilhelmina
Handlarna är ju och provar BRP 2015 line up nu så du skulle kunna höra lite med dem va de tycker :) men klart polaris är en jäkligt bra skoter och jag tror de är bra att prova lite olika märken emellanåt så man vet vilket märke som passar just mig bäst :)

joccke

Välkänd medlem
30 okt 2009
190
0
6
sthlm
Handlarna är ju och provar BRP 2015 line up nu så du skulle kunna höra lite med dem va de tycker :) men klart polaris är en jäkligt bra skoter och jag tror de är bra att prova lite olika märken emellanåt så man vet vilket märke som passar just mig bäst :)
handlarna vill ju att man ska köpa det märket dom säljer;) nej men lutar år en polaris, men vad är skillnaden på -14 och -15 pro rmk? är det några barnsjukdommar på 14? typ quickbelten

joccke

Välkänd medlem
30 okt 2009
190
0
6
sthlm
ska höra med olika handlare i närheten av stugan och auto blå. helst vill man ju ha terrain dominator men det får inte bli för dyrt bara