pro 600 motorer

jesper_bäcklund

Aktiv medlem
21 maj 2012
62
0
6
holmsund
ska ev köpa en iq med 600 pro motor. och jag undrar om nån vet för och nackdelar med pro motorer. är dom som en 440 när de gäller kolvar och bestyckning ? och vad ska man tänka/kolla efter när de gäller pro motorer ?
 

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
frågan är ju vad som definitionen av en "pro motor"? vissa påstår ju att det är en pro motor för att man stoppat på v-force och v-kitt, andra har färdiga "pro open kitt" och andra har portat, pipor och hela den biten, men sen ska det ju lira också.. men exakt vad är det på denna iq som är "pro" ?
 

Ellsworth

Välkänd medlem
17 nov 2007
880
0
16
Skellefteå
När du åker med ett såkallat "pro kit" så kan man väll räkna de som en pro open maskin eftersom den har allt utom portningen istortsett.
Gissar att de är en äldre 440/600 han kollar på, isåfall är de väll ett 440 block,600cyllar,pipor,tändning osv va ?
 

Ellsworth

Välkänd medlem
17 nov 2007
880
0
16
Skellefteå
Då är den nog en äkta pro 600 motor med portning osv. Fanns ju en hel del sånna.
Måste få fråga om de är en 05as iq med pulverlackad boggie osv du pratar om ?
 

jesper_bäcklund

Aktiv medlem
21 maj 2012
62
0
6
holmsund
ok. jo den har pulverlackade boggie och ja de är en 05:a jag kan säga att jag inte köpte den för de var bara skit kvar av den. blir less när dom inte säger sakerna på annonsen och sen när man ringer så är de bara lite små skavanker. och när vi for och kollade på den , De var fan de värsta jag har sett .i hela mitt liv har jag aldrig sett en skoter med så mkt svetsningar och lösa saker på.
 

Ellsworth

Välkänd medlem
17 nov 2007
880
0
16
Skellefteå
Tur att du inte köpte den, har sett dendär engång när bara chassiet låg och resten av grejerna på sidan av. Chassiet var inget kvar av och de är 2 år sedan.