Är det släppt några priser på Arctic Cats modellprogram för 2010? Riktiga priser inga gissningar!!!! Vars kan man hitta dom isåfall?
Finns en annons på blocket i Luleå från ett företag och det stog också där att ordinarie pris var 169,900:- men om man beställde nu så fick man den för 140,000:- om det då inte är svammel.Läste i en annan tidnings forum att Z1 turbon låg på 169,900 på den preliminära listan som tydligen ligger ute hos ÅF,hur mycke sanning det nu kan ligga i det vet jag ej. :hmmmm:
Men är det samma motor ? cf8an var grymmast i år av alla i 800 klassenhaha cf8an blir dyrare än m8an.
Enligt dom som provkört den ska den ju gå snuskigt hårt. Visst var det 162hp den skulle ha? Nog för att jag garantera att den inte är i närheten av det men kanske 150hp. Dom som har provkört Arctic Cat 800 och Polaris 800 med 2010 mappningen och förbättringen av motorn sa att det kommer bli en hård kamp mellan rött (Polle) och grönt (AC) OT: Polarisen hade visst gett 11hp mer i bänk än tidigare på USA skitbränsle också.M8an får samma motor som CF8an. Ny motorn är brutal, är enormt tryck i den.
Kanske, men jag tror 150-155 på veven.Tror det var camata eller Stox här på forumet som visa bänkning på nya arctic motorn och den visade 162hk. Har kört en CF8 -09 i vinter och när jag provade CF8 -10 så var det enorm skillnad på dom. Det är nog runt 160hk i ny motorn.
Om du bläddrar lite ner/upp i denna konversation, så publicerade jag igår hela prislistan komplett. Det är inga gissningar.Är det släppt några priser på Arctic Cats modellprogram för 2010? Riktiga priser inga gissningar!!!! Vars kan man hitta dom isåfall?
Jo det är ju sant. Tycker inte man ska lita på dom bänkningar som gjorts först. Det var ju samma med Polaris D8. Skulle ju ha från början var det 146 tror jag det var på amerikansk bränsle också. Men det visade sig ju sen att den bara hade ~135 på svensk soppa!motorn bromsades hos dynotech till : varmkörd 163,4 hp / 8200 och ännu varmare (72 c) 159,9 hp /8400 , men i vanlig ordning gissar jag att dom justerar ner den lite till serieproduktion med mera bränsle , med lite tur så ger den 155 + är min gissning ....
samma sak var det med f7:an -03 , den motor som bromsades och visades upp i Amsnow gav 140 hk men gick betydligt snålare än den man sedan fick då man köpte skotern med 130-135 hk ...
Jo det är ju sant. Tycker inte man ska lita på dom bänkningar som gjorts först. Det var ju samma med Polaris D8. Skulle ju ha från början var det 146 tror jag det var på amerikansk bränsle också. Men det visade sig ju sen att den bara hade ~135 på svensk soppa!
Jo precis. Men det fuskas ganska mycket med hk innan skotrarna går att köpa så man kan bänka dom själv. Det var samma med BRP 800r motorn.Konstigt, eftersom amerikansk soppa är av lägre oktantal.....och mindre effekt i så att säga