Primärvariator linjera inte.

Lundberg 72

Ny medlem
23 nov 2021
2
0
1
51
Örnsköldsvik
Hej, jag köpte min skoter för ca 1 år sedan och är nöjd över den. En Ski doo Grand touring 700 från 1997. Dock var elstarten bortplockad så jag köpte ett komplett begagnat kit på Ebay.
Jag upptäckte då att startkransen var för stor innerdiameter på. Efter lite efterforskningar så hittade jag en startkrans som passade.
Jag monterade dit allt och då ser det ut som om primärvariatorn ska närmare motorn för att startmotorn ska kunna fungera.
Jag misstänkte att min variator är utbytt mot en nyare då reservdelsnumret inte stämmer med vad som ska sitta där.
Nån som vet om jag måste byta variator eller vad som behöver åtgärdas? Finns det andra fästen till startmotorn?
29546
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.465
378
83
Malå/Adak
Gissningsvis har du fått fel fäste till startmotorn. Det ser ju ut att finnas plats mot chassiet att flytta ut startmotorn en bit så jag hade nog byggt nytt/gjort om startmotorfästet i ditt ställe. Alternativt kollat om det finns ett att köpa färdigt som sätter startmotorn i rätt läge.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.634
798
113
Kramfors
Kolla om du kan vända på stålfästet som sitter fast i startmotorn.Om de går kommer startmotorn närmare kransen.
 

Lundberg 72

Ny medlem
23 nov 2021
2
0
1
51
Örnsköldsvik
Hej tack för svar

Jag har sökt så mycket info jag kan hitta. Och av nån anledning så verkar startmotor fästet endast passa från exakt samma maskin. Jag har fått fel fäste. Jag gjorde om fästet så det når startkransen, men då hamnar startsolenoiden ivägen för ena avgaspipan.

Så det blir till att tillverka nya fästen då jag inte får tag i original fästen.
Om nu inte någon har fästen jag kan få köpa

Skickat från min EB2103 via Tapatalk