primär fjäder start/final force

N

N_w

tjena, jag vill veta vad jag har för start/final force på min mxz 600 -01 fick med en std fjäder som är grön och vit och hittar inte åt den kombinationen på den här fjäder listan.

Uploaded with ImageShack.us

N

N_w

ojjjdå... jag som kollade ordentligt.. tack men vet du om den sitter standard?

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
AH, aja, ne den kommer jag inte ihåg,
missuppfattade din text som att du hade EN fjäder, och den är ju helt klart inte orginalfjädern..

får återkomma med org fjäder siffrorna..

N

N_w

okej, tack så mycket:), alltså vad konstigt för jag har ett cudney kit och den har färgkoden bl/bl den är 130/290 sen tyngrevikter samt hårdare fjäder på sekundären hur kan det komma sig att den fjädern ska vara slöare i start och final

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
. . att säga att de e en slöare fjäder är inte att säga sanningen, den fjädern tillåter helt enkelt att primären kopplas in tidigare, och att den inte tillåter motorn att varva så mycket som en fjäder med högre sluttryck. När man kollar på ett variatorkit så måste man se de i sin helhet, Cudney använder inte samma Helix som BRP, och inte heller samma fjäder osv, varje del i hans kit är utvald att jobba med de andra för att funka som de gör..

Kör du std grejjer helt och hållet och sedan bara stoppar in din blåa från Cudney så kommer den att verka slö, men de e bara för att de blir en "icke lämpad kombination" av grejjerna i jmf med användningsområdet... dvs en kort mxz..

N

N_w

okej, men jag har haft problem att få den upp till 8000rpm med cudneys grejer samt inställningar som han angivit, men när jag bytte till std helix samt fjäder i sekundären så varvaden den 8100rpm. innan ca 7800 :S förklara de?. Tror du jag kan testa köra med std fjädern och sen använda Cudney helix och fjäder?

Mvh