Prenumeranter?

Är du prenumerant på tidningen Snowmobile?

• Ja, självklart!

Röster: 44 38,6%
  • Nej, av någon anledning är det inte så.

Röster: 70 61,4%

• Totalt antal som röstat
    114
  • Poll closed .

steffemelloydn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.347
1
16
Piteå
Du har ju OKQ8 i Piteå!! Där har dem nog ditt oljefilter samt tändstift!
Ja - OKQ8 är undantaget som bekräftar regeln. Enda mack-kedjan som fortfarande säljer biltillbehör. Men se på de andra!

Låt Snowmobile vara skotertidningarnas OKQ8!

JohanL_EFI

Välkänd medlem
13 feb 2009
922
0
16
Örnsköldsvik
Hej.

Har haft Snöskoter i en massa år sedan -90 men några års upphåll. Den har tappat stinget en del inte vad den en gång var...

Snowmobile har jag enbart tidgare köpt lösnummer. Tyckte inte först att det var så jätte mycket som tilltalade. Men numera är man prenumerant iaf.
Saker jag gärna ser, som många andra redan nämnt.

- ATV, nej tack. Något litet typ nyhetsnotis kanske skippa resten. Finns i massa olika tidningar... Satsa på grund delarna snöskoter.

- Teknikdelar. Olika artiklar fokus på olika delar av snöskotern. Upplagt så att både nybörjare och mer erfarna kan finna det intressat. Ex fjädring. Kan börja med enkel förklaring om vad som finns på en skoter för att sedan urarta till orgie i shimsning och dyligt.

- Sammaställningar kring återkallelser. I något nr per år. Bra att det syns tydligt för alla hur ofärdiga produkter tillverkarna har lyckats släppa ut.

- Beg.pris lista kan vara intressant. Men endast en gång per år. Har en biltidning som innehåller en sådan lista i varje nummer och tar en ansenlig del av tidningen. Helt ointressant att läsa samma om och om igen...

- Lite mer kring beganade maskiner men vad. En intressant idé kan vara att vid test av en ny model även jämföra mot en gammal.

- Objektiv skrivna texter. Svårt men viktigt.

- Test, prov och delar även till annat än de värsta maskinern.

- Ett levande och aktivt forum. Bra!

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
ATV i tidningen Snowmobile, Nej Tack !!

Köper jag en skotertidning vill jag läsa om skotrar.
Vill jag läsa något annat köper jag en tidning om det...

Är inte prenumerant men köper lösnummer då och då när innehållet intresserar mig.
Skulle det visa sig att det började smyga sig in 10% ATV i tidningen så skulle jag bli än mer tveksam till att prenumerera.

Ni säger att i så fall skulle ni utöka med ATV-sidorna.
Jag säger - lägg krutet på skotrarna i stället.
Inget är så bra att det inte går att förbättra.

Håll er till det ni är bra på och gör det ännu bättre.
Saker jag gärna ser, som många andra redan nämnt.
- ATV, nej tack.
Något litet typ nyhetsnotis kanske skippa resten.
Finns i massa olika tidningar...
Satsa på grund delarna snöskoter.
:rock: ATV i tidningen Snowmobile, Nej Tack ! :rock:

.

E

ejwbegysv

Var tidigare också tveksam med ATV i en så grym tidning som snowmobile... MEN fan det är ju inte på bekostnad av skoterartiklarna och går ju fort att bläddra föbi om man vill...
Destomer läsare/annonsörer destobättre tidning... så enkelt är det...

Jag däremot börjar bli riktigt sugen på en atv till sommaren faktiskt...

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Köper jag en tidning som SKA handla om skotrar vill jag inte ha ATV grejer mitt i allt!!
Lägg skiten i slutet av tidningen istället för i början!!

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Köper jag en tidning som SKA handla om skotrar vill jag inte ha ATV grejer mitt i allt!!
Lägg skiten i slutet av tidningen istället för i början!!
Ok en bra ide... ATV i slutet.. Då kan de som inte vill läsa sluta där...

xtremerider

Välkänd medlem
6 aug 2008
783
1
18
Bredbyn
om ni ska göra ett sommarnummer tycker jag att ni ska ha med artiklar om vattenkörning. typ bästa sommarskotern, saker att tänka på vid vattenkörning mm.

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Många tidningar eller kataloger brukar ha sin andra "produkt" från baksidan fast upp och ner om ni förstår vad jag menar.
Alltså om jag lägger skotertidningen upp och ner så ser det ut som framsidan på ATV delen.
Jag tycker som många andra att det inte gör nåt om tidningen innehåller både och eftersom även jag är sugen på en 4-hjuling.

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
ATV i tidningen....

Var tidigare också tveksam med ATV i en så grym tidning som snowmobile...
MEN fan det är ju inte på bekostnad av skoterartiklarna och går ju fort att bläddra föbi om man vill...
Destomer läsare/annonsörer destobättre tidning... så enkelt är det...

Jag däremot börjar bli riktigt sugen på en atv till sommaren faktiskt...
Detta handlar INTE om man är sugen själv på en ATV eller är ägare till en eller liknande...
Det handlar om man verkligen skall släppa fokus ifrån SNÖSKOTRAR...
Vilket är helt ofrånkommligt vad än man säger ifrån tidningens sida !!!

Och nå mera annonser som fyller upp ännu mera av tidningen är väl inte det som man som läsare vill ha !! :( :(

Det finns inget belägg för att ATV delen inte går ut över SNÖSKOTER delen av tidningen !

Tex så skall tidningen tryckas på papper som köparna i slutändan betalar...
Fler exempel: tryck kostnader, porto etc etc etc
Vem skall göra ATV artiklarna och kostnader som kommer med dem osv.

Menar man ifrån Redax sida att tidningen skall bli tjockare då med en ATV del eller ?

Jag menar som exempel att om ett vanligt nummer idag är 75 sidor så skall man framledes få typ 100 sidor ( 25 ATV ) för samma pris, Eller ?

Det ligger en hund begraven hära ifrån tidningens sida...... :hmmmm:

Nej , fokusera ännu mera på Snöskotrar och bli på det sättet en ännu bättre tidning osv !

.

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
36
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Många tidningar eller kataloger brukar ha sin andra "produkt" från baksidan fast upp och ner om ni förstår vad jag menar.
Alltså om jag lägger skotertidningen upp och ner så ser det ut som framsidan på ATV delen.
Jag tycker som många andra att det inte gör nåt om tidningen innehåller både och eftersom även jag är sugen på en 4-hjuling.
Jag tycker det lät som en bra idé med ATV upp-och-ner ifrån slutet.

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Sv: ATV i tidningen....

Tex så skall tidningen tryckas på papper som köparna i slutändan betalar...
Fler exempel: tryck kostnader, porto etc etc etc
Vem skall göra ATV artiklarna och kostnader som kommer med dem osv.

Menar man ifrån Redax sida att tidningen skall bli tjockare då med en ATV del eller ?
.
Det räcker inte med prenumeranter för att få detta att gå runt, det krävs annonsörer...

Och, ja vi menar att tidningen kommer att bli tjockare, och även kommer att komma ut i flera nummer om det går som vi önskar...

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Sv: ATV i tidningen....

Det räcker inte med prenumeranter för att få detta att gå runt, det krävs annonsörer...

Och, ja vi menar att tidningen kommer att bli tjockare, och även kommer att komma ut i flera nummer om det går som vi önskar...

Krävs det fler annonsörer för att få tidningen att gå runt med ATV annonser?? Eller menar du som ren skotertidning??

En idé är att höja lösnummerpriset! Snowrider tar 59kr, Snowmobile ligger på 55kr!!

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Jag svarade bara på 2strokes inlägg om att det är läsarna som betalar tidningen.

Det är läsare och annonsörer som betalar tidningen, vi behöver båda.
Sen är det ju så att med ATV i tidningen så ökar ju området geografiskt för tidningen, och även annonsmarknaden.

Vi är väl införstådda med att vi inte ska minska skoterdelen varken i mängd eller kvalitè.

E

ejwbegysv

Bara jag som inte får detta att fungera? Jag ser ingen sommarnummer-beställning!

Nappade iaf ett låååångt prenumerationserbjudande som kom i brevlådan!!
Riktigt skönt med framtiden säkrad!! :aetsch:
Nu finns den i "lager" igen.. sorry för detta!

:rock:

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Jag har inte fått nån tidning än.. Lite knepigt.. Det har väl kommit ut två nummer? Kanske fel att posta här, när jag borde ringa..

Jag valde en prenumeration på nätet, och då fick man ju välja vilket nummer man ville börja på. Betalade för en månad sen kanske..

E

ejwbegysv

Jag har inte fått nån tidning än.. Lite knepigt.. Det har väl kommit ut två nummer? Kanske fel att posta här, när jag borde ringa..

Jag valde en prenumeration på nätet, och då fick man ju välja vilket nummer man ville börja på. Betalade för en månad sen kanske..
maila pren@snowmobile.se så hjälper vi dig!!