pps stötdämpare.

N

nordstrom

Min edge 700 är lite mjuk i bogien. Har funderat på att låtta ta bort pps kanalen på stötdämparen.
Är det någon som kan dela med sig av erfarenheter av det, tipsa om vart man kan få det gjot och vad det kostar att få det gjort.
 

polarisindy

Medlem
1 jan 2000
26
0
1
motorhuset

Hej på motorhuset i östersund så kan man byta in pps dämparen mot en engan dämpare kommer ej i håg men ring och kolla med dom eller gå in på www.motorhuset.com 063-57 00 20
 

Kochen

Medlem
1 jan 2000
24
0
1
Ang PPS!

Jag hade det på min edge 700, jag tycker att det är det sämsta skit man har satt på en skoter, den var alldeles för svampig, så jag gjorde så att jag tog kontakt med min lokale Polaris handlare och förklarade problemet, han tittade på dämparen och sa att han skulle ge mig en ny så istället för att sätta dit en ny likadan dämpare så frågade jag vad det finns föralternativa dämpare.
Fick till svar att jag behövde bara lägga 1500:- i mellan så skulle jag få en Öhlins Clicker av Piggy back modell så jag gjorde det och det vart en helat ny skoter att köra..

Köp Öhlins då lovar jag att du inte blir besviken, att tillägga det är lika mycket som Motorhuset i Östersund tar för att byta din gamla pps mot en Engans dämpare och då är Öhlins bättre tycker jag...