powertec 800

IQ RR

Välkänd medlem
3 maj 2009
330
1
18
Dalarna
stämmer det att rotax 800's problem med insugsgummin och vevlager på -05 blev åtgärdade på -06,-07??

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Insugsgummin tror jag ska vara problem fria nu? Rätta mig nån om jag har fel, jag kör inte rotax :D Men det var vevstakarna som var problemet inte lagren. Dom hade fortfarande problem med dom på powertek motorn, vet flera som skurit pga det. Men jag trodde att det skulle vara fixat på 800R motorn, men tydligen inte. Det var någon här som har skrivit det i nån tråd, en xp 800 som skar pga dom dåliga vevstakarna. Kommer dock inte ihåg vem det var.

D

Draken

Grymt duktigt av rotax att ha samma j-la fel med insugsgummina som fanns redan på årsm -01 t.ex! :eviltongue:

Inte illa att kunna missa ett fel som funnits i över 5år!! :stupid:

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Grymt duktigt av rotax att ha samma j-la fel med insugsgummina som fanns redan på årsm -01 t.ex! :eviltongue:

Inte illa att kunna missa ett fel som funnits i över 5år!! :stupid:
Jo, men det har dom väl fått till nu. Men jag själv tycker då att det är värre med vevstakarna, det är inte billiga saker :argh:

D

Draken

Jo, men det har dom väl fått till nu. Men jag själv tycker då att det är värre med vevstakarna, det är inte billiga saker :argh:
Ja men vad duktigt att dom fått till det till NU,det var på tiden.

Men inte vet jag om det blir så värst billigt med hål i ett insugsgummi heller....

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Ja men vad duktigt att dom fått till det till NU,det var på tiden.

Men inte vet jag om det blir så värst billigt med hål i ett insugsgummi heller....
Nej, dom är ju inte billiga. Men billigare än att få en ny vevstake monterad om man inte kan själv eller är utan garanti. ;)

D

Draken

Nej, dom är ju inte billiga. Men billigare än att få en ny vevstake monterad om man inte kan själv eller är utan garanti. ;)
Ja men nu menar jag inte själva gummits pris,om än det i vissa fall också är dyrt.
Utan jag menar vad som händer med motorn när det går hål i dom,då kan det blir rejält dyrt.

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Ja men nu menar jag inte själva gummits pris,om än det i vissa fall också är dyrt.
Utan jag menar vad som händer med motorn när det går hål i dom,då kan det blir rejält dyrt.
Jo, det är det ju iofs också. Att dom tjuv nyper lyft är ikke bra. Det var så min mxz 440 skar, fast genom packboxen/tätningen på vevaxeln.

öhlman

Välkänd medlem
2 nov 2005
284
0
16
LLA
Du svammlar ju bara...
Finns ju massor med trådar här på forumet angående vevLAGREN packboxarna på veven och deras smörjning..

Och minst lika många eller fler om insugsgummina.

I dessa trådar finns även botemedlen mot dessa konstruktionsmissar...