Power Commander 3 till RMK 700 Dragon

RMK700Woopie

Välkänd medlem
1 jan 2000
732
0
16
38
Kiruna, Käymäjärvi
Power Commander 3 till RMK 700 Dragon 2007 fungerar det?

såg att www.motospeed.se har ett kit för polaris CFI-4 modeller. 3995:- är ju inte så ***** mkt pengar. frågan är bara om det finns för mappningar på 700 motorn eller om man måste mappa själv.

Någon som provat att köra powercommandern på 700-800 modellen? framförallt 700 modellen.

Tänkte mappa om min tillsammans med en slp pipa och lite andra små modifikationer nu när säsongen snart kör igång igen.. :)

tacksam för svar.
 

Dr Polaris

Välkänd medlem
3 jan 2006
432
1
16
90
Det följer med programvara till D7 med PC III orna.
Jag vet bara av en som satt dit en PC III på sin -07as D7a(standard) och den blev betydligt rappare.
Jag har för mig att det följde med programvara även om du har SLPs pipa.
 

RMK700Woopie

Välkänd medlem
1 jan 2000
732
0
16
38
Kiruna, Käymäjärvi
Skulle bara inflika att PC3:an är värd att montera på 700:an, blev en helt annan maskin med dtr mappningen! :) testar nu ut lite andra stift då br9es håller dåligt på 700:an :-|, tidigare kört på br8es men de är för klena maskinen går inte tillräckligt bra med dem. har beställt iridiumstift idag så man hoppas på att de funkar bättre :)
 

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
Vem gör mapparna? läser man på hemsidan för pc så står det

"The Power Commander is shipped from Dynojet with a “zero map” loaded into the unit.Installing the Power Commander in this form will NOT change the way your snowmobile runs. In order to achieve an increase in performance you will need to adjust the settings based on your Air/Fuel ratio data or by trial and error."
 

Roscoe

Medlem
24 mar 2009
36
0
1
Fick du göra mkt ändringar på dtr mappen till din 700 CFI eller är dom bra som dom är?
 

RMK700Woopie

Välkänd medlem
1 jan 2000
732
0
16
38
Kiruna, Käymäjärvi
jag fick pula lite med dippen mellan spridarna mer än så var det inte..
Fast sen vart det slp mapp på den.. :) pga pipan.

nu har den en ny ägare.. iofs gick den bara till syrran och hennes mans garage! :)
 

Roscoe

Medlem
24 mar 2009
36
0
1
Ok :)
Blev det mkt skillnad med SLP-pipan?

Skulle du kunna skicka dtr-mappen som du körde med så jag kan kika på vad du gjorde för ändringar mot "dtr-standarden"..? Har köpt en PC3 och ska köpa prenumeration från DTR å köra med deras mapp hade jag tänkt.
 

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
hur blir man medlem? får man en räkning hem eller???
nån som kan skicka stoutner mappen? funkar den på 800an också?
 

raxO84

Ny medlem
12 aug 2020
1
0
1
40
Umeå
Bumpar denna tråd i hopp om hjälp. Har precis skaffat en PC3 och även DTR medlemskap, men får inget svar av via mail för att få deras map.

Någon här som är villig att dela med sig om ni råkar ha kvar från Slp eller dtr till D7?
 
Last edited: