Powder special 700

Srv_540

Välkänd medlem
1 jan 2000
432
0
16
34
Tjena!

Tänkte höra om ngn som har haft en Powder Special 700 00:a som skulle kunna berätta om det finns några nackdelar med skotern.. Och vad dom tar ca L/milen! Har funderat lite av och till på en sån, men är lite skrämd då man bara hör skit om arctics drift säkerhet.

Tacksam för svar!

Mvh
Jonas
 

PowderSpecial1

Semi PRO sledder
16 okt 2005
190
0
0
Boden
Har tyvärr bara dåliga erfarenheter av dom Kedjehuset rasade, den skar för mig + att den drack 5-6 liter milen hade in den men ingen hittade nått fel
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Motorn måste du inte vara rädd för, och kedjehuset är då ingenting som är något fel på dom. Men det är klart, byter man inte kedja /drev när man ska så är det klart det klatrar.

Men iallafall. Motorn är klockren, tar från 2½-4 liter beroende på hur du kör. Bra komfort förårsmodellen.

MEN, kolla så du inte har för mkt skidtryck, då är dom stört omöjlig att leka med i djupsnön. Och nya skidor är att föredra då dom är lite väl smal för att vara utanför leden.

Men annars, en kanon maskin.
 

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
40
Boden
Motorn i sig kan jag väl svara för att dom vill ha en hel del soppa. Har haft en kort 700a -00 med samma motor å den ville aldrig under 3.5 liter milen. 2 ja känner som haft powder 700or en 99a å en 00 å dom låg ungefär lika och ofta högre i förbrukning.

Finns säkert nån som lyckats få ner förbrukningen på dessa maskiner men inte nån jag hört talas om eller känner iallafall.

Själv hade ja inga problem med motorn iallafall bytte kolvar vid ca 700mil i förebyggande syfte. Ena kompisens powder rasade ena kolven å cylindern på strax efter han köpt den trots bara 350mil på mätaren men vem vet kanske hade den gått de dubbla ändå.
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Hade en -99 för några år sen. Den gick skitbra och allt var frid och fröjd.
Ett litet (?) minus var bränsleförbrukningen. Lugn ledkörning 3,5 l/mil. Rolig körning i snö mellan 4,5 och 5,5 liter milen beroende på hur kul man hade.
 

Srv_540

Välkänd medlem
1 jan 2000
432
0
16
34
Tackar för svaren:) Blir nog en sådan i morgon! förresten går det inte att ställa in den i förgasarna så den tar mindre sås?