Postregler

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Det finns en liten (ngt föråldrad?) lista som det är tänkt moderatorer ska följa när de går genom forumet. Detta är alltså sånt som ska rensas bort/göras ngt åt:

¤ Alla rasistiska & på annat sätt (men liknande) kränkande inlägg. Även sådana som bara har i syfte att provocera och skapa "folkstorm".
¤ Allt skitsnack i stil med "arctic e skit för dom e gröna" o. dyl. och andra totalt meningslösa/innehållslösa inlägg.
¤ Annonser. Är de inlagda av registrerade användare så brukar jag skicka ett PM och säga att tråden/meddelandet är raderat samt hänvisa till "Annonstorget".
¤ Dubletter på trådar, dvs. om samma tråd är postad i flera avdelningar av forumet.
¤ Flytta trådar som är postade i fel avdelning.

I övrigt vet jag inte om man ska måsta ha så hemskt mycket regler? Vi är alla vanliga människor som borde kunna hålla "samtalen" på en normal nivå utan att det ska finnas fasta regler. Att det inte alltid fungerar iom. internets möjlighet att uttrycka sig anonymt är fullt förståeligt och därför har vi också moderatorer som ska försöka hålla forumet på en vettig nivå.

Edit: Detta gäller alltså för hela Skoterledens forum...menar ni just OffTopic-avdelningen så är det precis vad det heter, allt som inte handlar om skotrar! Det medför därmed inte att precis vad som helst är tillåtet...
 

GeK

Välkänd medlem
1 jan 2000
593
3
18
Stockholm, kör i norra dalarna
OK, ungefär som väntat men rad två är tyvärr öppen för tolkning, d.v.s. moderatorns personliga åsikt om vad "skitsnack" egentligen är. Luddiga regler är en utmärkt grogrund för onödiga konflikter enligt min mening. "Allas goda vilja" är en fin tanke men kanske inte i praktiken.
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Du skall inga andra gudar hava...

Det är lugnt, här på forumet är vi moderatorer gudar så ingen kommer nånsin våga ha några invändningar om vad vi gör!

Hahaha! Nej, efter det uttalandet är det bäst att jag tydligt förklarar att jag skämtar! :)

Visst kan det leda till konflikter men vi kan ju heller inte rada upp allt man får och inte får skriva...
Vi är ju trots allt simpla skoternördar precis som er andra så jag kan inte tänka mig att det ska bli några problem!