Polaris Xcr 600 SP dog!! hjälp!!

Fredric851

Rookie sledder
1 jan 2000
12
0
0
Ramsjö Sverige
Jag har en polaris xcr 600 sp -96
jag och brorsan var ute och körde på söndagen, gick som den skulle, inga problem, sen behövde bror hjälp med att dra upp skotern för en slänt så jag stannade skotern och hjälpte han upp. sen då jag startade skotern så gick den igång i en-två sekunder ungefär sen tvärdog den (elektriskt) jag trodde jag kommit åt nödstopp eller nåt men det hade jag ingen, det blir ingen gnista, helt död! snälla hjälp vet nån vad som kan vara fel? vore väldigt tacksam för svar.
tack på förhand //Fredric
 

torbjorn

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.526
9
38
Sundsvall
RE: Polaris Xcr 600 SP dog!! hjälp!

Kolla att inga kablar är av nånstans (t ex jordning vid kablarna som kommer ut från tändplattan eller vid CDI-enheten. Kolla att inga kontaktdon har ramlat isär eller så.
Prova att koppla bort tändningslås och/eller nödstopp, det kan ju vara fel i strömbrytarna där.
Ser du nån reaktion på varvräknare eller lyse när du försöker dra igång den (koppla bort strålkastarlampan och titta på baklyse/instrumenbelysning så syns det tydligare)?
 

Fredric851

Rookie sledder
1 jan 2000
12
0
0
Ramsjö Sverige
RE: Polaris Xcr 600 SP dog!! hjälp!

hej, tack jag ska kolla på den i helgen om jag får tid. hoppas bara att jag slipper köpa ny cdi box eller tändplatta, men vi får se om jag hittar felet. tack för svar!
//Fredric