Polaris XCR 440 effektanlegg

Justin

Ny medlem
12 aug 2008
2
0
1
Norge, Bodø
Jeg er helt ny her så ikke skyt meg om det allerede finnes et svar.

Jeg har en Polaris XCR 440 2000 mod, som jeg gjerne vil ha effektanlegg til.
Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i det? ( må jeg bytte dyser i forgasseren hvis jeg får eff. anlegg?)

Har også lyst på et nytt belte med større kammer.

håper noen kan hjelpe meg.

mvh Justin

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
jag får väl ta å översätta så folk kan förstå :) ursäkta om de inte blir s jätte bra då norska inte precis är mitt modersmål :)

''Jag är helt ny här så klaga inte om det redan finns et svar.

Jag har en Polaris XCR 440 års.mod. 2000, som jag gärna vill ha pipor till. (eftektanlegg - vet inte vad de betyder men jag gissar att de ska va så)
Är der någon som vet har jag kan få tag på de? (måste jag byta spridare i förgasarna om jag får tag i pipor?)

Vill också få tag i en matta med högre kammar.

Hoppas någon kan hjälpa mig.''

det blev knappast helt rätt, om de blev fel får gärna nån som kan norska bättre än jag ändra så de blir rätt.

R

Robin

Tror ej att det finns pipor till denna modell.
Och Ja om du hittar pipor så behöver man bestycka om förgasarna.
Beggade mattor hittar du bla på blocket.se och nya hos vilken skoter åf som helst.

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Pipor finns visst!
Usa kör dom oval (tror jag) banor med vrål trimmade 440s. Bla "gamla" pro-x/edge 440 med twinpipes. Sett bilder på det.
Dock glömt bort vart. Men kan ju uppmuntra med att det finns, dock kanske otoligt svårt och få tag på. Samt att lika dyrt som o slänga på en annan motor!

Senast redigerad av en moderator:

fredde_byske

Välkänd medlem
24 feb 2007
630
0
16
Byske
Jo borde vara väldigt svåt att få tag på, letade i usa på de flesta sidor jag hittade, du kunde gärna få hitta nån bild skulle vara trevligt att se :)

Men somsagt värdare med en 600 snurra, en vråltrimmad 440 lär ju ska gnaga kolvar samt ringar..