Polaris Ultra -96

Pelle

Medlem
1 jan 2000
40
0
1
Tänkte höra lite vad ni vet om denna maskin, hur de upplevs att köra motormässigt, bränsleförbrukning, komfort och liknande.

Jämför gärna med nyare maskiner men skitkasta den inte för att den har några år på nacken utan 'overall' hur den är att köra och liknande.

H

hmm

fin skoter. Kanske lite spett att köra med i motorn. Hyfsad fjädring, tror att dom är driftsäkra också pga att det är så lite hästar.

L

LAPPEN

det är ju lite hästar för att det är en enkel pipa orginal med trippel pipor då f..!;-)

Christer

Välkänd medlem
1 jan 2000
444
0
16
Jag har för mig att ultran gick värre än stormen när dom utvecklades, därför strypte dom ultran med en enkelpipa.

Därför får man ett bra effektök när man bultar på trippelrör, har hört att man kan få ut 40+hk med pipor och portning... men men, har aldrig sett någon dyno på det.

Annars tycker jag det är en mycket potent skoter, rätt bestyckad är den väldigt soppasnål, utan att äventyra hållbarheten.

Ultra SP

Välkänd medlem
1 jan 2000
120
1
6
jag har en ultra med aaen pipor och dom säger att det ska ge ungefär 35 hk , jag ska med andra ord ha 140hk i min ungefär. jag har också 38mm kammar . jag tycker den är lite styv i fjädringen ...men det ska väll gå att ställa in tror jag . jag tycker att den är härlig att köra lite tung kanske. den går som på rälls!!