Tjena, köpte i sommras en Polaris XC SP 500 årsmod -00.
Startade den 5-6 gånger i sommras och den gick igång på första rycket.
Nu kom snön och jag körde den runt gården i ca 30 sekunder med choke sen in i kallgaraget igen, dagen efter måste jag ut med den ifrån garaget så jag kör ut den, sen en till sväng (max 1-1.½ minut) lite senare (bägge gångerna med choke). Sen tänkte jag att det gör väl inget om den står ute i natt så jag parkerar den och stänger av den på stopp-knappen, vrider ur nyckeln och går in. Dagen efter (ca -6 grader) går jag ut för att köra in den i garaget rycker kanske 3 gånger innan den går igång (med choken i) sen ska jag vrida på den som det inte är någon back så jag låter den stå på tomgången i 10 sek ungefär sen tvärdör den.
- och nu 3 dagar senare går den inte heller igång..
Har försökt med:
Kollat stift och dom tänder bägge två.
Hällt bensin på tändstiften.
k-sprit i tanken (ifall det var en ispropp)
Startgas.
Tagit ut tändstiften och ryckt både med choke och utan.
Stiften är är blöt så den verkar få bensin.
Men nu vet jag inte vad jag ska göra..
Tänkte om ni hade något tips?
Stiften är lite svart och byttes förra eller förr-förra vintern men dom ger fortfarande gnista?
Tacksam för svar!
Mvh Viktor
Startade den 5-6 gånger i sommras och den gick igång på första rycket.
Nu kom snön och jag körde den runt gården i ca 30 sekunder med choke sen in i kallgaraget igen, dagen efter måste jag ut med den ifrån garaget så jag kör ut den, sen en till sväng (max 1-1.½ minut) lite senare (bägge gångerna med choke). Sen tänkte jag att det gör väl inget om den står ute i natt så jag parkerar den och stänger av den på stopp-knappen, vrider ur nyckeln och går in. Dagen efter (ca -6 grader) går jag ut för att köra in den i garaget rycker kanske 3 gånger innan den går igång (med choken i) sen ska jag vrida på den som det inte är någon back så jag låter den stå på tomgången i 10 sek ungefär sen tvärdör den.
- och nu 3 dagar senare går den inte heller igång..
Har försökt med:
Kollat stift och dom tänder bägge två.
Hällt bensin på tändstiften.
k-sprit i tanken (ifall det var en ispropp)
Startgas.
Tagit ut tändstiften och ryckt både med choke och utan.
Stiften är är blöt så den verkar få bensin.
Men nu vet jag inte vad jag ska göra..
Tänkte om ni hade något tips?
Stiften är lite svart och byttes förra eller förr-förra vintern men dom ger fortfarande gnista?
Tacksam för svar!
Mvh Viktor