Polaris SKS 700 -02

moagnes

Medlem
27 jan 2010
14
0
1
BRUNFLO
Nu har jag införskaffat en skoter (se tidigare trådar).
En polaris SKS 700 -02 med elstart. Har gått 500 mil och en tidigare ägare. Köpt av handlare för 43 000:-
Tyckte att det var ett bra pris, vad tycker ni?
Det var en äldre man som hade haft den och aldrig bytt eller åtgärdad något.
Nu är min fråga:
Vad bör man göra efter ca 500 mil?
Tycker att den går lite ojämnt på tomgången, är det någon inställning dom gör på Polaris? Har läst här på forumet att man ska göra nån primärvariator- och förgasarinställning samt att det är bra att införskaffa powerpack??
Vet inget om skotrar, så om någon vänlig själ ville förklara lite om vad det här sakerna är och vad man annars bör göra.
Tack på förhand

Mulleson

Välkänd medlem
7 apr 2009
1.018
2
38
Luleå
Priset tycker jag personligen var alltför högt. Är ju trots allt ett gammalt chassie. Men den kan säkert vara i bra skick. Det du kan göra är väl att fråga dom som du köpte den av varför den inte går så bra och höra om dom kan göra något åt det.

Hoppas du får en trevlig vinter!

Jokk

Medlem
4 okt 2008
10
0
1
Frösön
Har själv en SKS 700 -02 som jag är nöjd med. Ang priset så får du räkna med ett lite högre pris när du köper av en handlare. Då får man ju anta att skotern är servad och så. Dessutom borde du ju kunna få lite support där.
Det jag skulle kolla är skicket på avgasportarna som måste rengöras då och då. Powerpack tror inte jag att du skall behöva på en -02'a, men det hittar du här i forumet någonstans. Jag har inte gjort någon inställning av primär eller variator, helt enkelt för att jag inte tyckt att det behövs.