Polaris problem

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Om jag inte mins fel finns det tre olika och vilken du har beror på vilken färg du har på spridarna. Du kan alltså inte utgå från att en likadan skoter har samma som du har.

D.v.s: Tillverkaren klassade spridarna i tre olika klasser beroende på hur mycket dom flödade. Sen så hade dom tre olika program för styrenheten beroende på vilka spridare som blev monterade på just den motorn.
 
11 jan 2017
11
0
1
Söderhamn
Okej för har en polaris iq dragon 700 2007. Och tror ecu boxen har gett upp..
Min har färgkoden gul.
Har hittat en beg med samma nummer men lappen med färgkoden ör borta på boxen..
Begagnade boxen kommer ifrån en polaris dragon rmk 700 2007.
Så tycker det bör fungera, men är väl en chansning..
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Du kan montera boxen och så fara till en handlare så lägger han in "gula" programvaran i den nya.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Några hundra tar dom antagligen, ring och fråga.

Har du högflödande spridare och programvara anpassad för lågflödande så gör det inget annat än att den kommer gå fett.

Är det åt andra hållet kan det vara värre för då kommer den få för lite.
 
11 jan 2017
11
0
1
Söderhamn
Okej! Men går det att köpa en annan box också då eller måste nunret vara rätt? Mitt är: 4011518 eller kan den programera en helt annan så den passar till min?

Ska ringa och höra med dem idag :)
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
Okej! Men går det att köpa en annan box också då eller måste nunret vara rätt? Mitt är: 4011518 eller kan den programera en helt annan så den passar till min?

Ska ringa och höra med dem idag :)
Detdär är nummret på boxen, och det är samma till 600/700/800. Men programmeringen i boxen måste vara rätt till din maskin och spridare. Men det kan din åf fixa.
 
11 jan 2017
11
0
1
Söderhamn
Detdär är nummret på boxen, och det är samma till 600/700/800. Men programmeringen i boxen måste vara rätt till din maskin och spridare. Men det kan din åf fixa.
Okej men det är alltså samma nummet på 600/700/800? Eller är det olika nummer så jag kan leta efter andra nummer med? Inte hittat någon box med numret som står på min..
 

torbjorn

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.526
9
38
Sundsvall
Nu har jag inte haft med så moderna Polaris att göra, men jag har en gång i tiden gjort lite efterforskningar kring ECU på äldre dito (RXL från tidigt 90-tal), och då visade det sig att det mesta i nummerväg är en stor oreda. Numren som står i verkstadshandboken har inte mycket att göra med de man hittar i reservdelskatalogen, och de nummer som står på enheternas typskyltar är ännu en helt egen flora. Där fick jag intrycket att numren i reservdelskatalogen avser en ECU utan programvara, och på de gammaldags systemen med eprom i sockel var det nog meningen att man skulle flytta över det från den gamla ECU:n. Numren som står på ECU:erna var dels en s k catch-kod med bara två eller tre siffror, som helt enkelt är till för att att folk vid monteringslinan ska plocka enheter ur rätt binge, och dels underleverantörens (JECS) artikelnummer. Jag tror inte det stod något fullständigt Polaris-reservdelsnummer på typskyltarna, och om så var fallet så var det ett nummer som gällde ECU inklusive programvara, som alltså inte hade något med reservdelsförsörjning att göra utan bara med produktionen.