Polaris Pro XR 440/700

xtremerider

Välkänd medlem
6 aug 2008
783
1
18
Bredbyn
Ska fixa lite med skotern innan vintern så tänkte att de e lika bra att lägga upp ett projekt:D det är en Polaris Pro XR 440 med en -03 RMK 700 motor.

Att göra:
Montera avgastempgivare()
Montera luftfilter()
Bygga styrhöjare()
Montera fatbar()
"Laga" sprickor()
Skarva ihop dom gamla handvärmarna med kontakterna på skotern()

Nyligen hemkommen




Motorn i nuläget


Ena luftfiltret


Luftburken som inte passade så bra :rolleyes:


En spricka som ska "lagas" med vinkeljärn.
En till likadan på andra sidan.
 
D

Deleted member 6797

tror detta kom bli bra. man får bara älska din skoter

först:)
 

xtremerider

Välkänd medlem
6 aug 2008
783
1
18
Bredbyn
Sv: Polaris Pro XR 440/700 // Update 4/12

Har vare jävligt stilla här men nu ska jag skruva som satan så jag förhopningsvis kan ta premiärturen till helgen.

Testmonterade iaf luftfiltren igår, kommer se ut så här.
 

xtremerider

Välkänd medlem
6 aug 2008
783
1
18
Bredbyn
Sv: Polaris Pro XR 440/700 // Update 6/12

sådär då va skotern ihopskruvad och startad, kan ju säga att den går bra som satan :cheesy: har lite småsaker kvar att göra innan den är färdig men den går ju iaf.



 

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
har ni snö i övik, så det går att köra en sväng iafl ?:dizzy::confused::confused::tsk:
 

xtremerider

Välkänd medlem
6 aug 2008
783
1
18
Bredbyn
Update. Nu är styrhöjarn på plats, såg även idag att det går 2 slangar från oljepumpen tbx till behållarn. Så tänkte höra om någon vet hur smörjningen ska fungera på en 700 ves -03. Dom "svarta" går ju till motorn, den "blå" till pumpen och dom "röda" tbx till oljebehållarn. Kanske till och med någon vet ifall pumpen kommer från en annan skoter?



 
Last edited:

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
ska det inte sitta 2 slangar till soppan också?dom svarta smörjer väl bara lagrena på veven?
så dom 2 röda ska väl upp i gasarna skulle ja tro? rätta mig om jag har fel,har inte min motor hemma så ja kan kolla
 

fredde_byske

Välkänd medlem
24 feb 2007
630
0
16
Byske
Jag kan till 99% säkerhet säga att det är såhär.
Dom "svarta" har man inte plockat bort för att dessa ska smörja det yttre vevlagret på PTO sidan och det i mitten mot MAG sidan.
Dom "röda" ska egentligen gå till förgasarna men jag antar att du blandar olja i tanken ? Så för att det inte ska bli ett slags övertryck i slangarna om man pluggar dessa så har man dragit dom tillbaka till behållaren så den olja som skulle ha kommit till förgasarna (dvs 2% om pumpen är rätt inställd) åker tillbaka i oljebehållaren igen, så oljan i behållaren går då till att smörja de två vevlager som behöver extra smörjning.