Polaris Pro-RajdRmk 137" - LimeTurbon

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Nu har man äntligen fått tummen ur med 137" projektet som legat i vila flera år. Varit så mycket annat som tagit upp tiden att man inte haft möjlighet å fixa iordning denna.
Men nu jävlar händer det!

Konceptet som följer är en -13's Pro-Ride Pro Rmk 155" som är kortad till 137".
Det blir lite samma stuk som min fjolårs axys med Blå/Lime Squeeze tema. Med lite små förändringar...

Motorn blir org utöver wiseco kolvarna. Samt blir det lite ihopkok av turboprylar som jag haft liggandes.
Siktar på runt ~180hk driftsäkert. Bör vara roligt nog för en kort & lätt maskin! o_O

Hur är statusen just nu och vad är gjort:
- Chassi kortat, förstärkt, installerat extra kylare från Mewell Plåt (Skellefteå) och pulverlackat
- Org skenor är blästrade, kortade och pulverlackade
- Boggins stag & armar är blästrade & pulverlackade svart
- Pyramiden är pulverlackad svart
- Spindlar & framvagn blir att ta från min fjolårs maskin. Zollinger blå anodiserade armar och blå anodiserade spindlar.
- 95% av alla turbodelar är hemma. Fattas nå små saker som bör dyka upp inom kort.
- Motor isär och genomgången. Cylle kvarstår
- Beställt 850's kylarbehållare med intern termostat och hållare. Tanken är att modifiera om kylssystemet. (Kanske ej fungerar...)
- Bearbetat gjutskägg i turbons kompressor & turbinhus. Dåligt kvalitétskontroll av kPa Turbos...

Kvar att beställa/göra
- Beställ Wiseco kolvar
- Beställ Motorstyrning (PC V?)
- Styr upp en ny cylinder (kanske på G)
- Beställ Vforce reeds
- Beställ anti-stab axel
- Montera ihop boggi
- Beställ & Modifiera matta (Challenger Extreme?)
- Mappning & bromsning på Motornord Sundsvall eller liknande


Pulverline i Skellefteå har Polaris lime squeeze färg. Samt gör dom fruktansvärt bra jobb och är billiga. Använt dom i flera år till diverse byggen men känner att jag måste ge dom en stor eloge för detta. Resultatet vart sjukt bra!
Jämförde med Polaris egna lime squeeze färg och den är identisk.
6/5 turbosar ger jag dom i recension :D

 

E-Eden

Välkänd medlem
30 dec 2009
349
10
18
Timrå
Fan vad fränt bygge, stor tumme upp! Men har du inga bilder på kylaren? skulle vara intressant att se skillnaden emot mtntks kylare.
 
Reactions: lindqvist97