Polaris nya SKS crosscountry!!!

mattio

Medlem
1 jan 2000
38
0
1
Kollade in dessa nya maskiner idag på skoterns dag, dock ingen provkörning, för lite snö här i Hedeviken.

J-lar vilka fina maskiner! Känns väldigt bra anpassade till svenskt bruk. 700 el 800 kubik. 365 matta med 32 kam. Edge chassi och boggi. Valbar spårvidd. Elstart å back original. Väger ej mer än 225kg. Gick att få med originaldrag (innebär garanti).

Bra sugen på en sån blev jag! Nån som hade mer snö och kanske testat som har lite synpunkter?????

/Matti
 

masken

Medlem
1 jan 2000
8
0
1
Hallå.. en sån i 600 skulle jag vilja ha, jag har stuga i linsell.. hur mkt snö har ni där??
 

mattio

Medlem
1 jan 2000
38
0
1
Hej!

Förra helgen och i början av veckan kom en 20-30cm snö. Dessvärre har det tinat bort rejält nere i byarna, men i skogen ligger ett nu ganska hopsjunket snötäcke på 10-15cm. Inatt var det minusgrader så nu har det snötäcket frusit ihop lite. Fortsätter det vara minus och om det kommer ny snö ovanpå denna "botten" så blir det fint före i vinter.

Ha´de / Matti
 

rk

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
Frösön Sverige
Fina maskiner det där, har varit sugen på en sån sen jag såg den på skotermässan i Östersund i somras. Gjorde slag i saken och beställde en igår, en 700. Så nu väntar jag bara på att Kung Bore ska göra sitt...

Har inte testat någon Cross Country, men dom ska enligt utsago vara jävligt fina att köra.

Du skrev att det både var edge-chassi och edge-boggie, det är nästan så.. :) Det sitter en bakfjädring som kallas: Edge DPR på dessa skotrar. DPR står för 'Dual Purpose Rail'. Denna boggie-fjädring är inte lika kraftig som 'vanliga' Edge-boggien, men tydligen rätt bra ändå.

Jaja, detaljer...

Jag kan återkomma med en liten resension om skotern när jag fått den och hunnit testa den lite.

Hade gött,
Robban

 

mattio

Medlem
1 jan 2000
38
0
1
Hej Robban!

Ser fram emot en rapport om hur den går! Jag hörde att det gick att få originaldrag monterat. Är dock lite skeptisk till detta eftersom bandtunneln är så mycket uppvinklad ("Dual Angle Tunnel") så draget hammnar så förbålt högt ovanför marken. Vad tror du om detta?

mvh / Matti

 

rk

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
Frösön Sverige
Tjena igen!

Snackade med en Polarishandlare i västjämtland igår om att montera på drag på CC:n. Enligt honom var det inget klart än, men det kanske kommer. Jag lär få höra om/när det är fixat. Återkommer då...

Mvh,
Robban
 

HillsAngels

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
Sweden
Tjenna!
Jo den är en bra maskin. Med bra egenskaper.
Men jag tror jag hade köpt konkurenten istället, Renegade. Kika på den säger jag bara. skidoo.com
Hare fint!
 

mattio

Medlem
1 jan 2000
38
0
1
Nääää, inget bombardier-ök! Dom bara skär ju ihop ;-)

Skämt åsido, har kollat lite på Renegaden oxå, helt OK maskin, men har vägt över mot Polarisen pga 365-matta. Men drag är ett måste för mig, så går inte det på polarisen så.....

Ha´de / Matti
 

rk

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
Frösön Sverige
Tjena Matti!

Drag kommer, som det ser ut nu så kommer det innan årsskiftet. Vet inte hur det kommer att se ut men har blivit lovad mera info inom kort. Återkommer...

/Robban
 

Hellraider

Medlem
1 jan 2000
24
0
1
Piteå Sverige
Tjenare Matti ! jag har provat en sks 800 -03 och jag säger då det att det var ett himla bra vrid i den ! det var ett sånt bra grepp i mattan så det finns it ord att breskriva ....=) min andra skoter kommer nog att bli en sks 800-03
Min granne har nyss köpt en och givetvis gick man jhu över och provade den ! hmm..MUMS *vill ha * Jag tycker att det är en mycket rolig och lätt skoter ..!!!!


MVH /krister