Polaris nya racing maskin 2010?

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.340
1.152
113
Stora Blåsjön
Dom rykten jag hört så ska inte polaris komma med något nytt detta år. Bara lite mer finjusterad 09a.
Men hoppas jag har fel för det skulle vara kul att se några nyheter.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.340
1.152
113
Stora Blåsjön
Det finns ju mycket att förbättra och ändra i det befintliga chassit så dom kan nog skriva _helt ny maskin_ utan att ljuga allt för mycket. Alla märken gör ju så.
Men något helt nytt tvivlar jag stark på för då borde det redan ha funnits bilder på den för jag antar att även polaris testar sina maskiner innan dom släpper dom.
Men jag skulle inte bli förvånad om flera kör "rush mod" på racingen heller. För om den nu är så grym så borde den vara riktigt bra på crossbanan också

Men det ska bli kul att se!

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
44
Kiruna
Jag tvivlar på att det blir någon större förändring än en simpel update av den befintliga IQn...

RonnyK

Välkänd medlem
14 dec 2008
456
1
16
Malå
Söndagkväll nu, ingen update på förstasidan iaf. Någon som vet nått?
Nyfiken som attan :hmmmm:

MR600SX

Välkänd medlem
22 aug 2009
348
0
16
Luleå
Det finns ju mycket att förbättra och ändra i det befintliga chassit så dom kan nog skriva _helt ny maskin_ utan att ljuga allt för mycket. Alla märken gör ju så.
Men något helt nytt tvivlar jag stark på för då borde det redan ha funnits bilder på den för jag antar att även polaris testar sina maskiner innan dom släpper dom.
Men jag skulle inte bli förvånad om flera kör "rush mod" på racingen heller. För om den nu är så grym så borde den vara riktigt bra på crossbanan också

Men det ska bli kul att se!
Rushen är ingen racemaskin. Det visar Polaris med tydlighet. Gamla IQ från hösten 2004 håller än. Har sett att man leker lite med andra boggiesystem ifrån Arctic bl.a. Brett Bender körde hela våren med Sno prons Boggie och vann en hel del (se länk). Tycker att det ser ut som om det är en omgjord boggie på bilderna men, vi får se. Fula dekaler var det i alla fall :boring:.

http://www.arcticinsider.com/Article/Imitation-and-Flattery

Tror dock att Rushen blir kanon på leden. På bana-Nej, Polaris vågar inte chansa. Det är ju det man säger :hmmmm2:.

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
de tråkiga är då att dom skulle ju komma ut redan förra året med en ny maskin:(.. och inte nu i år heller...... aja hoppas på nästa år då=)

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Dom kommer garanterat med ett nytt koncept till nästa år. Dock ser jag inget fel i att dom vill göra IQn perfekt innan dom lägger ner det, sluta på topp så att säga. IQn har ju fungerat perfekt de senaste 5 åren så varför sluta nu fortfarande bland de bästa maskiner och troligtvis bland de mest omtyckta.