Polaris IQ 440/600

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
Tjenare. Jag är ny här på forumet.
Har en fråga angående Polaris IQ 440 som är ombyggd till en 600.

"Fräch iq 440 med 600 kitt byggd av PF-Racing. Lätt portad (nivå 2) För längre "livslängd" i motorn.

*Crank Shop dubbel pipor
*v-force3
*No-slip drivhjul
*Ny primärvariator"

Har funderat på att köpa en IQ.
MEN
Hur hållbara är egentligen 600:eek:rna när det egentligen är en 440 i grunden? Hur många HK hamnar dem på?
Är dom mycket törstiga? Visst, det är ju smiles per miles som räknas. Men man vill ju inte ha en skoter som drar 3-4L vanlig ledkörning om detta skulle inträffa :laugh:

fredde_byske

Välkänd medlem
24 feb 2007
630
0
16
Byske
Det är ju 440 chassiet, det är byggt för att tåla det mesta, sen kan det ju vara sönderhoppat och så..

Vad det gäller 600 motorer så håller dom betydligt mycket längre än 440, men jag vet faktiskt inte med 600 kittet, har hört att det ska vara riktigt riktigt vasst iaf, och med crankshop pipor, v-force så blir det ju inte tråkigare :)

Effekten har jag inte den blekaste, runt 140hk kanske.

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
Tack för svar. :) Får väl se om någon annan har kunskap om motorn.
Hur som helst, skulle det rasa.... det finns nya motorer :)

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
chassit är näst intill odödligt! helt sjukt skönt, motormässigt så handlar det om dig! sköter du om grejerna så får du tillbaka om man säger så, sköter du inte om motorn med rätt bestyckning, oljebyte, rätt % i blandningen, byter kolvar när dom börjar ta slut osv så kan det gå illa, men om du sköter om motorn och skotern som sagt så är det inga problem alls! och den är ju som sagt bara steg 2 portad så den ska nog funka bra, se till att ha rätt munstycken bara. lycka till.

effekten ligger väl mellan 140-150

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
Tackar för svaren! Får väl se till att bestämma mig inom en snar framtid vad det blir för skoter. 2 skotrar till finns på intresselistan. Men dom skall man nog inte nämna i polaris delen. *host* nytro *host* phazer fx turbo *host* ;)