polaris iq 440 -05

shoee

Medlem
4 dec 2007
22
0
1
finland
hej jag tänkte montera en avgastemp på min iq men var på pipan ska jag montera givarn ?
och så tänkte jag använda Tempaflow lr atacc lr Dial-a-jet har någon erfarenhet av någon av dessa vad som är bra/dåligt ??

R

Robin

Hade helt klart ATACC, sköter allt automatiskt och funkar superb!
Mycket enklare installation än vad folk tror.

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
42
Boden
Vet inte om det är olika mellan fabrikaten vart den ska monteras för att visa rätt men de ska finnas en beskrivning på AAENs hemsida har jag för mig.

TommyL

Välkänd medlem
10 dec 2007
158
0
6
Sundsvall
Hur gör man med förgasar bestyckningen robin? Hur ställer man in förgasare så det ska lira med ataccen?

R

Robin

Först och främst bestyckar du skotern för att köras på en viss höjd/temp ex din hemort vid -10grader.
När du fått skotern att lira bra då, så installerar du Ataccen och därefter är allt frid och fröjd och skotern "bestyckar sig själv" hädanefter inom ett vist område av temp/höjd, men området är så pass stort att du ska inte behöva bestycka om skotern.

Det enda "kritiska" ögonblicket i installationen är att du behöver borra hål i ena förgasaren för att kunna hämta en vakumkälla för att "driva" Ataccen.

All info du behöver finns på Holtzmans hemsida, Dessutom brukar det disskuteras livligt om ataccen med massa installationsguider på bla HCS (HardCoreSledder) forum.

fredrick

Välkänd medlem
12 okt 2005
474
0
16
Avesta
Inte över 900 grader om du mäter innan pipan iaf, bör vara ok.. men har inte krånglat så mkt med skotrar. Ring nån firma som har bromsbänk o vana utav bestycka 2-t så vet dom ju. Även dom som sålde tempmätarn åt dig borde ju veta något om det dom säljer?