Polaris indy trail - 88

Nikke

Aktiv medlem
1 jan 2000
66
0
6
Hej
jag undrar hur fort den går? jag har en men den har jag bara fått upp i ca 80 - 85 km/h
jag tycker det är lite för en 500. Men jag är inte så insatt i skotrar och topfarter och sånt men jag tycker det är roligt att köra..
 
1 jan 2000
36
0
1
Boden Sverige
Visit site
ja du de låter lite fel om man säger så, jag äger en sådan och den gjorde mätarn ut på en is raka, alltså 160+ fast då e de ju glädjemätare, men som ja förstår så går din ca: 80-85 på mätarn , och de låter inte bra, kanske borde kolla kolvarna ? ajja lycka till !
 

Michael

Välkänd medlem
1 jan 2000
399
0
16
Det har ju mycket att göra med vilket före du testar i men det låter lite väl lite för det ska ju trots allt vara 53hk i den.

Min supertrack-90 har samma motor men bara 50hk och den toppar väl 120 i bra före och då har den mycket längre matta än vad trailen har.
 

Nikke

Aktiv medlem
1 jan 2000
66
0
6
Det var på en sjö som jag provade men det verkar inte finnas kraft för att komma upp i någon högre hastighet, på låga varv så går den bra men på högre var kring 5500 så ökar den inget..

Är det något fel på kolvarna eller är nåt annat, vad tror ni?


 

Michael

Välkänd medlem
1 jan 2000
399
0
16
Det kan vara variatorn som inte växlar som den ska.
Om du lyfter upp den bak och gasar och får upp den till ca: 7000rpm så kan det vara sekundären som växlar ut för fort.
 

Nikke

Aktiv medlem
1 jan 2000
66
0
6
Okej
om det skulle vara så hur gör jag för att fixa det då isåfall?
Kanske borde satsa på en renovering på variatorerna...
 

Michael

Välkänd medlem
1 jan 2000
399
0
16
Om sekundären växlar ut för fort så är det bara att spänna åt den.
Det finns olika hål på helixen för fjädern beroende på vilken förspänning man vill ha.

Ta och testa med att spänna den till max och provkör.
Jag gjorde det på en gammal EX440 en gång och den toppade 70km/tim efter det men blev urstark istället.