Polaris indy 650

henkee1

Semi PRO sledder
13 feb 2010
53
0
0
Östersund
Hej!
Skotern går inte som den ska vet inte varför.
Det börja för ungefär en månad sen när jag var uppe i åkersjön och skotern drog in massor med snö. Den börja då avgassmälla och gick inte att köra. Sen när jag va hemma kolla jag igenom förgasarna och dom va då lite lösa så dom drog in snö där. Men sen fixa jag de och även kollat insugsgummina och de va hela och fina.
Skotern funkar fint på leden men när jag kör utanför och börjar köra lite hårdare så börjar den avgassmälla och bluddra. har även testat att tejpa igen hela huven men det funkar ändå inte. Har även provat med att göra en plåtbit framför avgashålet ifall det täpptes igen men den är samma fel ändå. Så vad kan felet vara?
tacksam för svar:hello:

Frahl

Välkänd medlem
31 dec 2009
471
4
18
Piteå
Min 650 började avgassmälla under 2 av mina fullgasrepor över sjön idag, men efter att jag kopplat ur säkerhetslina så gick den finfint under hela dagen. Men då har någon av dom föregående ägarna kopplat ur tändningslås och säkerhetslinan för att den varit bråkig med tändningen tidigare.

Är det bara ute i snön med hård belastning eller är det även vid hård belastning efter leden? För min funkade fint att touringåka med men så fort jag började belasta klippte den tändning för mig, efter att jag kopplat ur den fungerade allt utmärkt.

henkee1

Semi PRO sledder
13 feb 2010
53
0
0
Östersund
Okej. Det har varit att den har börjat avgassmällt när jag är utanför leden och när jag har pressat den på leden har den funkat utmärkt. Men ikväll när jag testa skotern så gick den knappt att krypa iväg med på leden för den börjar smälla direkt. Så nu har de bara blivit värre och värre än de va förut.

suiit

Medlem
30 maj 2009
48
0
1
Hade likande problem på min, gjorde en komptest, så var de knappt 1kg på ena cyl, rev och kolla då hade de bränt hål i ena kolven.

N

N_w

kolla kompen. dåliga kolvar/ringar kan orsaka avgassmällar, eller något i tändnings systemen