polaris indy 500 "sommarskoter"

TeamArcticCatANTE

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.476
3
38
malmberget/gällivare
Hej!

har en indy 500 på lut, tanken med den är att den ska få känna på vatten i sommar. vet inte mycket om dessa skotrar men orkar motorn driva på vatten? den har en arctic boggie 345*38. plast skidor. är bra pris på den. bara lite småfix så går den. det jag undrar är om det är något att hänga i granen?

MAXIT

Välkänd medlem
20 jan 2012
231
0
16
Övik
Tror 500an är lite väl lite att köra med, att köra rakt fram går nog bra. Har en xc700 345x~38 -98 som vattenskoter i sommar och har redan invigt den, men den gick inte allt för bra på vattnet. Ska titta över gasarna och bestyckningen till nästa tur för att få den gå lite bättre.

TeamArcticCatANTE

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.476
3
38
malmberget/gällivare
är det jag är rädd för... men har kollat film på en som kör en indy 500 på vatten och den verkar gå förvånansvärt bra! nä ska ta mig en funderare på detta. den här gick tydligen fett (konverterad till gasare) så munstyckena skulle behövas bytas. kedjan skulle också vara tvungen att bytas. men om det bara är det så är det ett klipp enligt mig, sen vet jag ju inte om det är värre än bara det. man får kolla så gott som möjligt när man kikar på den.