Polaris Indy 500 -93, Bestyckning / edge mod?

aexo

Medlem
29 nov 2008
44
0
1
Särna
Hej! var iväg å hämtade en indy idag. Från början hade det varit en EFI men han hade tagit bort insprutningen å satt dit förgasare istället..
Mitt problem är att förgasarna inte är riktigt bestyckade så den bluddrar, så är det någon som vet vad det är för storlek på förgasarmunstycken på indy original? Tacksam för snabba svar:)

Och så fråga nr 2:aetsch:
Jag har även tänkt byta till edgehuv och buk, och jag har hört att det bara är lite mod (såga ur lite).. då undrar jag, var ska de sågas?(bild?) och hur lång tid tar det ungefär att ta bort indy huv å buk och sätta dit edge grejjerna :aetsch:

Last edited:

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
44
Kiruna
Bra val av förra ägaren att konvertera till förgasare! (Jag vet vad du tycker Puffen_83, men det är den tråkiga sanningen)

Vad sitter det för förgasaren på den? 36or?

aexo

Medlem
29 nov 2008
44
0
1
Särna
ja har hört att det inte är riktigt driftsäkert, så de var väll bra :)
Har inte hunnit kolla så mycket, men ska kolla imorrn om det är 36or(36mm på insugssidan va?) de är min första skoter å ja har inte mekat mycket skoter förut, men de ska väll bli av nu då :p

Hörde de ryktades om att det skulle va strl 270 på högfarten å 30 på lågfarten, kan det stämma?

mamme

Aktiv medlem
6 okt 2008
60
0
6
bara att gå in på polarisvärksta och fråga eller så provar du dig fram.

VIKTIGT KOLLA STIFFTEN efter fullgasrepa....

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
44
Kiruna
ja har hört att det inte är riktigt driftsäkert, så de var väll bra :)
Har inte hunnit kolla så mycket, men ska kolla imorrn om det är 36or(36mm på insugssidan va?) de är min första skoter å ja har inte mekat mycket skoter förut, men de ska väll bli av nu då :p

Hörde de ryktades om att det skulle va strl 270 på högfarten å 30 på lågfarten, kan det stämma?
Det kan jag inte svara på förns jag vet vad det sitter för förgasare på den!:)

aexo

Medlem
29 nov 2008
44
0
1
Särna
De va 36mm mikuniförgasare och det satt ett 330 huvudmunstycke i den, så de va ju inte konstigt att den bluddrade :p

ActWrong

Välkänd medlem
11 okt 2006
413
0
16
Umeå
Och så fråga nr 2:aetsch:
Jag har även tänkt byta till edgehuv och buk, och jag har hört att det bara är lite mod (såga ur lite).. då undrar jag, var ska de sågas?(bild?) och hur lång tid tar det ungefär att ta bort indy huv å buk och sätta dit edge grejjerna :aetsch:
Kolla på lankbasen.page.tl --> meksidan, där hittar du en guide

aexo

Medlem
29 nov 2008
44
0
1
Särna
ingenaning, inte jag som gjort det :p skulle gissa på att det är det bästa iaf.
Okej:hmmmm: jag ska nog prova med motor i iaf, orkar inte plocka ur motorn.. Kan ju ta bort pipan så får man lite mer plats, å popnita underifrån så ska de väll gå bra :D de är dom där ursågningarna fram jag funderar på, vet du va de dr bruna är på bild nr 2??:hmmmm:

ActWrong

Välkänd medlem
11 okt 2006
413
0
16
Umeå
nä har faktiskt ingenaning, men hör med gunnar på, det är han som gjort det.

Senast redigerad av en moderator: