Polaris i 30-40k klassen VS mxz&enduro

rabarberpappa

Välkänd medlem
16 maj 2009
104
0
6
Tja. Är sugen på o köpa mig en polaris till vintern. Den får max kosta ca 40 000kr.

Är intresserad i:
Pro x2 700 -04
Switchback 600&700 -04
XC 600&700 -04
RMK 600/700 -04

Kommer köra mest på myrar, skogar dvs terräng. Kommer inte vara så snäll me den skoter jag köper in, blir väl o hoppa en hel del. Kör sällan uppför berg och inte heller så ofta på isen. Är switchback mer gubbskoter än rmk? ^^ Iaf fastän jag inte ska köra uppför backar så ofta så kommer det ändå smida me en lång skoter när man ska burka i pudret! Eller hur? =P

Kan säga att ja inte har råd till en IQ 600 ho >,< kostar minst 50k, en i fint skick kanske 60k. Btw klarar någon av switchback/rmk/xc 600/pro x2 700 av att resa helt original?

Nu när jag sagt hur och var jag ska köra. Vilken av i listan "Är intresserad i." passar mig bäst?
 
Last edited:

C-West

Välkänd medlem
5 aug 2007
1.208
1
38
32
Örnsköldsvik
Jag har en Switchback 800-04 och den klarar då inte att resa orginal ,tror inte heller dom med övriga motorerna klarar av det. Angående Switchbacken som modell är den en mångsidig skoter som klarar av det mesta men är inte bäst på något. Det jag saknar mest på min skoter är större kammar på mattan (38mm skulle jag vilja ha på den mot 33mm) annars är jag nöjd med den. Har fungerat problem fritt nu i ungefär 750 mil har bara gjort "normala" servicar såsom tändstift, olja mm. Har du några frågor angående modellen är det bara att fråga på.