polaris hpd "matt bytte"

_NYLEN_

Medlem
8 sept 2009
48
0
1
hej på er.. nu är det så att ja ska på med ny matta en 307x38x44's matta med nonslip hjul passar det på ett indy chassi ifrån -90?...

matta och drivhjul köpt...

SnowDevil

Välkänd medlem
26 feb 2008
352
0
16
Luleå/Överkalix
Tveksamt ! Monterade en 44 matta på min edge 800 -01 och det var på fitthåret att mattan fick plats. Fick sänka boggin (borra nya hål) framtill för att vara säker på att det inte skulle ta i när det bildas is/packsnö i tunneln. Fick även gå ner en kugg på drivhjulen då jag monterade nonslip för att det inte skulle slå fast i boggiskenorna, ändå fick jag kapa dom..
Så nej, jag tror inte att du får dit mattan utan modifiering iaf. Men det är ju bara testa :)

_NYLEN_

Medlem
8 sept 2009
48
0
1
okej låter som de blir kul de här då =/ men har annan boggie en sc10 boggie ver 3 från nyare rev så är ju inte org direkt, :p

_NYLEN_

Medlem
8 sept 2009
48
0
1
testa och få på drivaxeln nu. ha fel mått =/ nån som vet mått på non slip driv hjul? mattan blir det tight med måste nog slippe ner nån mm på mattan =( ingen som ha monterat non-slip på en indy? och 44 matta?

SnowDevil

Välkänd medlem
26 feb 2008
352
0
16
Luleå/Överkalix
Om det sitter 9 kuggars drivhjul original som på de flesta polaris så testa att gå ner en kugg å sätt 8 kuggars istället, det funkade iaf på min edge.