Polaris FST Classic! Hjälp Mig!!!

christernorsk

Medlem
28 sept 2010
6
0
1
Gäddede
Hey! Jag har en Polaris FST Classic som ja köpte julen 08.
Påsken 2009 börja den bråka! Check Engine lampan började ljusa och jag visste inte va ja skulle göra. lämnade inn den. då skifta dom luftburken , sen tog dom fullständigt service av den.
Det som kommer upp på datorn är , Boost Level Not Achieved
när han nullar fel meddelande, jag tar en prov tur , kommer upp i 90 km/t, så börjar check engine lampan ljusa, och den samma felkoden är där igjen!
Ja fick inte svar på va som va fel på min skoter til Polaris Sverige , så hoppas nåra inn här , kan säga va som är fel.
Christer.

christernorsk

Medlem
28 sept 2010
6
0
1
Gäddede
okej! takk för de! jo ja ska forsöka få den inn där jag har stuga! det e nåra som säger det e dårliga ledningar i fst'n , så om det kan va nått som e löst nånn stans e kanske en möilighet.

Ockelbo300s

Välkänd medlem
1 jan 2000
140
0
16
Ockelbo
Jag antar att det är "boost bottle" som de har bytt (dvs den trycksatta luftburken vid insugningsrören) då den kan spricka. Om den är sprucken larmar datorn att rätt turbotryck inte uppnås eftersom trycker läcker ut. Om denna burk är bytt kan det inte vara det som är problemet, däremot kan det vara glapp i "boost" sensorn som sitter i denna burk. Det kan även vara glapp i jordningen till boost sensorn, jag tror det är den bruna kabeln.

Det kan även vara skada på någon av trycksensor slangarna som går till "waste gate" ventilen (som sitter till höger framför intercoolern) om det är en läcka i slangen så kan det spöka med turbotrycket då wastegaten öppnar för tidigt.

Det finns mycket info om dessa maskiner på "hardcoresledder.com" i polarisforum/FST 4 stroke.