Polaris edge-x 600 02a

  • Trådskapare Deleted member 6797
  • Startdatum
D

Deleted member 6797

hej. har bestämmt mig för att ha kvar edgen en vinter till så då ska ja börja modda den.

de som ska göras är:
* Slp powder pro ( kommer efter jul )
* Pro x-440 eller Pro xr 440 dyna ( kommer efter jul )
* Gult racenät i alla hål ( beställt )
* Hemmafräst 4" höjare ( håller på )
* Renthal fatbar ( har hemma )
* Gaswireförlängare ( har hemma )
* Bromswireförlängare ( har hemma )
* Gasblock ( ska göras när styrhöjaren är klar )
* Crosshuv ( kanske )
* Polera ( kommer )
* 38as camoplast intensematta ( sitter på )
* Burkrem ( får av polarn )
* Förslag på nå annat ja kan göra säg till



i storhålen där kommer gallre komma och i huven

 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Får väl returnera den! alt. sälja vidare alt sätta gallret på hans halvsyrras adoptivdotters hamsterbur!! Inte fan vet jag :argh:
 
D

Deleted member 6797

Du ska inte satsa på mesh tyg istället för galler?
mesh tyg tyck ja e skitfult.


Får väl returnera den! alt. sälja vidare alt sätta gallret på hans halvsyrras adoptivdotters hamsterbur!! Inte fan vet jag :argh:
nä men gallre ska ja ha i hålen på kåpan som e på sidorna om tanken å i dom öppna hålen i huven.
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
mesh tyg tyck ja e skitfult.




nä men gallre ska ja ha i hålen på kåpan som e på sidorna om tanken å i dom öppna hålen i huven.
Förstod det...Har satt mesh i huven på min som har samma färgsättning som din och det blev riktigt bra! Snyggt med lite svart färgbrytning på huven..
 
D

Deleted member 6797

Förstod det...Har satt mesh i huven på min som har samma färgsättning som din och det blev riktigt bra! Snyggt med lite svart färgbrytning på huven..

okejokej:) tur att man tyck olika
 

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
fint ! men var det inte den där som var sprucken i chassidet !?:hahaha:
vart hade du tänkt få tag på pro xr 440 dynan ?:hmmmm:på blocket o andra beg-sajter är det nästan omöjligt att hinna få tag på en, alt. säljs nya ?
 

xtremerider

Välkänd medlem
6 aug 2008
783
1
18
Bredbyn
fint ! men var det inte den där som var sprucken i chassidet !?:hahaha:
vart hade du tänkt få tag på pro xr 440 dynan ?:hmmmm:på blocket o andra beg-sajter är det nästan omöjligt att hinna få tag på en, alt. säljs nya ?
ja de e väll inte så svårt att lyfta på luren för att ringa köpa en sån dyna när dom kommer ut på blocket:) va ju en ute bara här om dagen.
Fin skoter waahlvik, men den lär nog bli annu finare:D
 
D

Deleted member 6797

hehe..absolut.. Får jag en minut över ska jag ta några kort på huven så får du se hur det blev.
Ser att vi har samma matta på våra maskiner också!

Tror iaf det kommer bli ett grymt bygge!
tackar. kommer ju bli ett långtidsprojekt då ja it har myche pengar. men de första updaten efter denna blir antingen styrhöjarn å fatbaret eller gallret. beror på om ja hinn klart styrhöjarn före gallret

fint ! men var det inte den där som var sprucken i chassidet !?:hahaha:
vart hade du tänkt få tag på pro xr 440 dynan ?:hmmmm:på blocket o andra beg-sajter är det nästan omöjligt att hinna få tag på en, alt. säljs nya ?
ja har ingen spricka i chassiet?
har kontakter:)

ja de e väll inte så svårt att lyfta på luren för att ringa köpa en sån dyna när dom kommer ut på blocket:) va ju en ute bara här om dagen.
Fin skoter waahlvik, men den lär nog bli annu finare:D
tackar, jo de e it så svårt. en ja känn köpt ju dynan i boden
 

warniee

Välkänd medlem
17 nov 2008
248
0
16
Wenjad
Najs me lite modd på edgen. styrhöjare å cross styre är ett måste. fattar själv inte hur jag hunde åka orginal en hel vinter.

Jaha ja den dynan ringde jag å på men då va den SÅLD:bawling:
 
D

Deleted member 6797

pro x2 dyna nu på.. ja ni vet var:) men kommer säkert att bli bra:) men hade inte du fatbar och höjare på den? jag menar som satt på skotern?

jo hade det. men skull sälja skotern så gjorde den orginal. Men tänkt behålla skotern så ska bara göra klart höjarn så ska ja dit me det igen